تاریخ انتشار۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 170698
رئیس جماعت اهل سنت بریتانیا در گفتگو با تقریب:

دشمن می داند که برای شکست اسلام باید با فکر واندیشه اسلام مقابله کند

تنا-لندن
دشمنان اسلام خوب می دانند که برای تضعیف اسلام و مسلمانان باید ایمان وعقیده آنان را ضعیف کنند .
دشمن می داند که برای شکست اسلام  باید با فکر واندیشه اسلام مقابله کند
علامه غلام ربانی از علمای مشهور اهل سنت در بریتانیا دریک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در لندن با تاکید برضرورت ایجاد وحدت بین مسلمین و اهمیت تقریب بین مذاهب اسلامی به تشریح عوامل تفرقه در طول تاریخ اسلام و راه های مقابله با آن پرداخت .
وی که رئیس جماعت اهل سنت بریتانیا یکی از بزرگترین تشکل های اسلامی این کشور است در این گفتگو با اشاره به ماهیت و اهداف شوم گروه های تکفیری ، آنها را غیر مسلمان و از عوامل دشمنان اسلام دانست.
علامه غلام ربانی در مورد علت وجود مشکلات فعلی در جهان اسلام گفت : من فکر می کنم دشمن می داند که برای شکست اسلام  باید با فکر و اندیشه اسلام مقابله کند آنها مستقیما با نظام زندگی ساز اسلام و آنچه که در مفهوم توحید و رسالت پیامبر اسلام (ص) تعریف شده مبارزه می کنند تا مسلمانان را شکست دهند .
از زمان پیامبر اسلام و اهل بیت و اصحاب ایشان همواره منافقان و دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمین بودند و همچنان بعد از قرنها این حرکت تفرقه افکنانه از سوی دشمنان اسلام جریان دارد اما این مسلمانان هستند که باید با تشکیل صفوف محکم و وحدت آفرین خود با دشمنان دین مقابله کنند .
وی افزود،اسلام وابسته به رنگ و زبان و نژاد نیست بلکه اسلام راه و اندیشه توحیدی و رسالت نبوت بر مبنای قرآن است و اسلام یعنی عقیده داشتن به اینها . باید بدانیم که هیچ سلاحی در جهان قوی تر از عقیده و ایمان نیست بنابراین آنها خوب می دانند که برای تضعیف اسلام و مسلمانان باید ایمان وعقیده آنان را ضعیف کنند .
رئیس جماعت اهل سنت بریتانیا در خصوص شیوه های دشمن برای ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی یاد آور شد، در شرایط حاضر دشمنان با ترویج اندیشه های انحرافی و به نام دین قصد ایجاد تفرقه و ضربه زدن به اسلام را دارند . وجود اختلاف نظر و سلیقه در بعضی امور میان مسلمانان امری طبیعی است.
فرقه های متفاوت اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی در جهان زندگی می کنند و طبیعی است که تفاوت هایی هم میان آنها وجود داشته باشد اگر این تفاوتها را نادیده بگیریم مشکلی پیش نخواهد آمد  اما اگر از این تفاوتها برای ایجاد تفرقه و کشتن یکدیگر، تخریب خانه ها و مساجد یکدیگر استفاده کنیم باعث ازبین رفتن مسلمانان می شود و این درست همان چیزی است که دشمن می خواهد.
علامه غلام ربانی افزود :هر وقت مسلمانان خواستند به وحدت و نیروی واقعی خود در جهان دست پیدا کنند عامل تفرقه مانع آن شده است.اگر به تاریخ اسلام نگاه کنیم می بینیم که وقتی پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه هجرت کردند اولین کاری را که آغاز کردند ایجاد وحدت واتحاد میان قبایل مختلف مسلمانان بود و همین امر موجب پیروزی و اقتدار مسلمانان شد.
وی در پاسخ به اینکه راه حل این مشکل چیست گفت:خدای ما یکی است ، پیامبر ما یکی و قرآن ما نیز یکی است این امتیاز بزرگی است که هیچ مذهب و دین دیگری ندارد .بنابراین وحدت یعنی اتفاق نظر داشتن بر روی همین سه محور و رها کردن موضوعات فرعی و از این طریق به راحتی می توانیم به وحدت برسیم.
ما هر یک به عقاید خودمان می توانیم عمل کنیم اما باید سعه صدر و وسعت نظر داشته باشیم تا بتوانیم این حق را برای دیگران هم قائل باشیم تا آنها هم به عقاید خود عمل کنند و این نباید موجب اختلاف و تفرقه میان ما باشد چرا که در اصول که همان خدا، قرآن و پیامبر است با هم اشتراک داریم و تفاوت در فروع و اختلاف سلیقه ها را باید کنار بگذاریم .اتفاق نظر برروی همین اصول است که باعث شده تا بیش از 14 قرن اسلام پا برجا باقی بماند.
این روحانی اهل سنت  برای روشن شدن این موضوع یک خانواده را مثال زد که شامل پدر، مادر و فرزندان آنها هستند که هر یک ممکن است سلیقه های متفاوتی داشته باشند اما در نهایت بعنوان یک خانواده واحد محسوب می شوند و همه سعی می کنند به بزرگتر خانواده احترام بگذارند .بنابراین مسلمانان باید به آنچه که نص صریح قرآن است واز سوی خداوند توسط پیامبر به ما ارائه شده عمل کنند وقرآن را تنها عامل هدایت خود بدانند واینگونه وحدت واتحاد خود را حفظ کنند.
علامه غلام ربانی در خصوص ماهیت واقعی گروه های تروریستی وتکفیری و نسبت رفتار آنها با اسلام گفت:در زمان حاضر بسیاری از کارها به نام اسلام در حال انجام است ،اما حقیقت این است که هیچ یک از این گروه ها نظیر داعش یا بوکو حرام و نظایر آنها نماینده افکار و روش اسلام نیستند و هیچ نسبتی با اسلام ندارند .بلکه آنها گروه های ارحابی هستند که در واقع همکاران دشمنان اسلام اند و هدفشان نیز بدنام کردن اسلام است .آنها در سوریه و عراق تنها مسلمانان را قتل عام می کنند اماکن مقدس و مساجد مسلمین را تخریب می کنند و بعد نام خود را جهادی و عمل خود را هم جهاد معرفی می کنند در حالی که آنها همان دشمنان اسلام هستند که بنام مسلمان و در لباس دروغین اسلام برای نابودی اسلام تلاش می کنند.
رئیس جماعت اهل سنت بریتانیا در باره حامیان گروه های تروریستی گفت : واقعیت آنست که آنها حمایت می شوند وکسانی پشت این گروه های تروریستی قرار دارند . باید بگویم عناصر متعددی در جامعه وجود دارد که واقعا از این گروه های تروریستی حمایت می کنند و این برای همه روشن است که حمایت هایی از آنها صورت می گیرد در غیر اینصورت آنها به تنهایی قدرتی ندارند .اما حامیان این گروه ها هم باید بدانند واقعیت اینست که این سیل دیوانه واری که براه افتاده فقط در سوریه و عراق باقی نمی ماند و بالاخره پشت در خانه خود آنها هم خواهد آمد . اگر از این ابزار علیه دیگران استفاده کنند بدانند که روزی دامن سرزمین ، خانه ها وخانواده های خودشان را هم خواهد گرفت.
فراموش نکنیم که نتیجه این دیوانگی ها هرگز سازنده نخواهد بود. این تخریب ها و دیوانگی ها پیامدی جز ایجاد مشکلات و بروز دیوانگی های بیشتر در جامعه انسانی به همراه نخواهد داشت .
 
به گزارش خبرنگار تنا از لندن جماعت اهل سنت بریتانیا بیش از 400 مسجد و مرکز اسلامی  وفرهنگی متعلق به اهل سنت را در این کشوردر زیر مجموعه خود دارد که فعالیت های دینی وفرهنگی  هزاران مسلمان از فرق مختلف اهل تسنن را سازماندهی می کند.
https://taghribnews.com/vdci3uazvt1ayq2.cbct.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی