تاریخ انتشار۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 260193

پارلمان اروپا خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

اعضای پارلمان اروپا در نشست مجمع عمومی این پارلمان در فرانسه، نسبت به تصویب طرح احداث واحد‌های صهیونیست نشین در مجلس رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و خواستار اعمال تحریم علیه این رژیم شدند.
پارلمان اروپا خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد
اعضای پارلمان اروپا در جلسه کمیسیون عمومی روز سه شنبه خود در شهر استراسبورگ در شرق فرانسه تاکید کردند: ما هرگز تصمیم اسرائیل را که مغایر و مخالف قوانین بین المللی است، نمی پذیریم و آن را محکوم می کنیم.به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ایان بورگ که در این نشست به نمایندگی از کمیسیون اروپا سخن می گفت، تصریح کرد: به عنوان اتحادیه اروپا می بینیم که اجماعی درخصوص تشکیل دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی داریم، ما واحدهای شهرکسازی یهودی را مغایر با قوانین بین المللی می دانیم.
از سوی دیگر، مارگارت اوکن از حزب سبز پارلمان هلند با بیان این که مانع تراشی اسرائیل همه طرح های تحت حمایت اتحادیه اروپا را به شکست کشانده است، پرسید: چه زمان اتحادیه اروپا در نظر دارد تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد!
پس از انتخاب دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی از دو حزب «خانه یهود» و «لیکود» طرح هایی را برای گسترش حاکمیت این رژیم بر بخشی از کانون شهرک سازی ارائه دادند و از دولت خواستند تا ساخت شهرک سازی را توسعه بخشد.
پارلمان رژیم صهیونیستی دوشنبه 18 بهمن ماه، قانونی را تصویب کرد که براساس آن الحاق اراضی فلسطینی جنبه قانونی می یابد.
تصویب احداث واحدهای جدید شهرک سازی نقض آشکار قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل که 23 دسامبر 2016 با رای مثبت 14 عضو و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیر قانونی خواندن شهرک سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می خواهد که عملیات شهرک سازی را متوقف کند.
اما رژیم صهیونیستی که طبق عادت همیشگی خود، قطعنامه های بین المللی را نقض کرده است، این بار نیز برخلاف عادت عمل نکرد و با صدور مجوز ساخت یکصد و 81 واحد مسکونی جدید در شهر بیت المقدس، باردیگر نشان داد که هیچ گونه توجهی به قوانین بین المللی ندارد.
https://taghribnews.com/vdci3uarpt1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی