تاریخ انتشار۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 260599

استقبال غیرمسلمانان از برنامه درهای باز مساجد در آمریکا

مسجد شهر «دنور» آمریکا روز ۳۰ بهمن، با استقبال بی نظیر غیر مسلمانانی روبرو شد که برای نشان دادن همبستگی خود با مسلمانان و یا از روی کنجکاوی از این مسجد دیدن کردند.
استقبال غیرمسلمانان از برنامه درهای باز مساجد در آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه «دنور پست»، جمعیت اسلامی شهر دنور آمریکا از نوامبر گذشته(آبان‌ماه) هر ماه با برگزاری مراسمی، درهای مسجد خود را به روی غیرمسلمانان می‌گشاید و هر بار تعداد بیشتری برای آشنایی با اسلام و مسلمانان به این مرکز می‌آیند.
 
محمد مالکی، میزبان این برنامه گفت: این بزرگترین جمعیتی به‌شمار می‌رود که این بار به مسجد آمده‌ است. ما بسیار خوشحالیم که حتی کودکان هم از این برنامه استقبال می‌کنند؛ آن‌ها نسل آینده هستند و دیدن ارتباطات آنان با مسلمانان عالی است.
 
گردهمایی مسجد دنور با توضیحاتی در مورد خاستگاه‌ها، عقاید، فعالیت‌ها و فرهنگ اسلامی آغاز شد. همچنین نماز خواندن مسلمانان به میهمانان نشان داده شد و جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد.
 
عده‌ای در مورد تفاوت فرهنگ‌های اسلامی در مناطق مختلف جهان کنجکاو بودند و برخی می‌خواستند در مورد چگونه حمایت کردن از همسایگان مسلمانشان بدانند.
 
برای برخی از شرکت‌کنندگان این اولین تجربه حضور در یک مسجد بود.
 
هولیو گنزالز، تازه‌مسلمان اهل دنور که دو سال پیش مسلمان شده نیز پس از ارائه کتاب‌های آموزشی  به شرکت‌کنندگان برای یادگیری بیشتر در مورد اسلام، گفت: میزان محبت و حمایت مردم از مسلمانان بسیار تأثیرگذار بود. انسان در عمق قلبش می‌داند که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است.
 
وی گفت: امیدوارم مردم بدانند که مسلمان بودن ما به معنای تروریست بودن ما نیست.
 
https://taghribnews.com/vdci3uar3t1aqw2.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی