تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۳
کد مطلب : 55289

گفتن حق وظیفه همه مسلمانان است

تنا – دمشق
"محمد صالح الهرماسی" در مقاله ای که در روزنامه "البعث" منتشر شد، به شدت از موضع "اتحادیه علمای مسلمین" نسبت به رویدادهای سوریه انتقاد کرد.
گفتن حق وظیفه همه مسلمانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، وی در این مقاله نوشت: گفتن کلمه حق یک وظیفه برای مسلمانان به ویژه علما به عنوان نخبگان و الگوی امت است.
علمای مسلمان متخصص در علوم دین مانند قرآن، حدیث، فقه و کلام بوده و این امر مانع از اظهار نظر آنان در سایر زمینه ها از جمله امور سیاسی نمی شود.
همچنین با توجه به جایگاه دینی مقدسی که دارند باید مواضع سیاسی شان نیز بر اساس حق بوده و مبتنی بر اصول دین اسلام که ایجاد فتنه و وحدت شکنی را حرام می داند، باشد.
اما اتحادیه جهانی علمای مسلمین از ابتدای بحران سوریه، از آن نه به منظور تاکید بر حقوق مردم و تشویق حکومت سوریه به تسریع در تحقق آن بلکه به عنوان اهرمی برای ایجاد فتنه طایفه ای و درگیری داخلی استفاده کرد.
با نگاهی به مواضع این اتحادیه می توان دریافت صاحبان چنین اندیشه ای در واقع عوامل طرحی بین المللی و منطقه ای به منظور ایجاد چنددستگی طایفه ای و درهم کوبیدن وحدت ملی، اندیشه قومی و شیوه حمایتگرانه آن از مقاومت هستند.
چگونه می توان اقدام علمایی را توجیه کرد که برای ضربه زدن به وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز آخرین دژ پایداری عربی در برابر سلطه امپریالیسم و صهیونیسم می کوشند.
چرا این اتحادیه حتی رفتار کسانی که روابط دوستانه با رژیم صهیونیستی برقرار کرده و پایگاههای نظامی آمریکا را در خاک خود جای می دهند، محکوم نکرده اما مردم سوریه را به سرنگونی نظامی تحریک می کند که یک نظام مردمی و پشتیبان مقاومت است.
https://taghribnews.com/vdci3raw.t1awv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی