تاریخ انتشار۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : 184594

شوی سیاسی نتانیاهو در امریکا

حضور و سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در ایپک و کنگره و تبلیغات پیرامون آن به صورت یک شوی سیاسی در کنگره اجرا شد.
شوی سیاسی نتانیاهو در امریکا
دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح روز چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی به موضوع هسته ای ایران و سخنرانی نتانیاهو اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر پیرامون موضوع هسته ای ایران برخی شعبده های سیاسی در صحنه بین المللی رخ داده که لازم است به آن توجه شود.وی افزود: حضور و سفر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در ایپک و کنگره با تبلیغات و اظهار نظرهای رسانه ای زیادی همراه بود و صحنه های این ماجرا در کنگره با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند نکته را در بر داشت.

دکتر لاریجانی توضیح داد: کل این ماجرا به صورت یک شوی سیاسی در کنگره اجرا شده که نشان داد استخدام کنگره کشور بزرگی که داعیه مدیریت جهانی دارد در دست رژیم پوشالی است؛ این همه سر و صدا و تبلیغات و اختلاف کاخ سفید با این ماجرا چه حرف مهم و تازه ای در سخنان نتانیاهو داشت جز یک ساعت شعار تکراری و کف زدن نمایندگان وابسته کنگره هیچ حرف مهمی نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اضطراب رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: یکی از نکته ها، اضطرابی بود که در این رژیم دروغین به وجود آمده است، کل استدلال نتانیاهو این بود که ایران در شرایط فعلی که تحریم ها را نیز تحمل می کند کشور تأثیرگذار در خاورمیانه است و کشورهایی را نام می برد که تحت تأثیر ایران هستند و اگر توافق هسته ای رخ دهد، قدرت اقتصادی ایران نیز زیاد می شود و دیگر همه خاورمیانه را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه کاری به شیطنت گفتاری نتانیاهو ندارد توضیح داد: ایران هرگز دنبال امپراطوری سازی نبوده و نیست بلکه آرمان های انقلاب اسلامی ضد سلطه قدرت های بزرگ و ضد اسرائیل غاصب دل های مسلمانان را بیدار کرده است اما همین گفتار نتانیاهو عجز و نگرانی این رژیم را نشان می دهد که باید نگران باشد چرا که در این سه دهه اخیر هر روز قدرت این رژیم کاهش یافته است.
دکتر لاریجانی ادامه داد: چنین استدلالی از رژیم پوسیده نشان می دهد که مسأله او موضوع هسته ای ایران و هراس ایجاد کردن پیرامون آن نیست بلکه هراس اصلی او نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در منطقه است.

وی با اشاره به تلاش نتانیاهو برای ایجاد ترس در کنگره آمریکا گفت: نتانیاهو نگران است که اگر توافق صورت گیرد ایران با این تعداد سانتریفیوژ موجود می تواند در آینده به سلاح هسته ای برسد و این امر برای رژیم پوشالی آنها در منطقه خطرناک است.
رئیس قوه مقننه  تأکید کرد: جالب است کسی این موضوع را تکرار می کند که سال هاست بر بیش از ۲۰ هزار کلاهک هسته ای تکیه زده اما می گوید چون ایران بالقوه توانمندی این را دارد باید قبل از عمل علیه ایران موضع گرفت که این فضاحت صحنه زورگویی بین المللی است.

دکتر لاریجانی ادامه داد: از حرف‌های مضحک این نخست وزیر نگون بخت که مکررا ایران را به دلیل حمایت از حزب الله و حماس، طرفدار تروریسم معرفی می‌کرد؛‌ این حرف را رژیمی میزند که شهره به ترور در دنیاست. صدها ترور در دهه‌های اخیر نظیر شهید فتحی شقاقی، شهید عماد مغنیه، شهادت رهبران حماس و فتح،‌ یاسر عرفات، ترور دانشمندان هسته ای ایران و شکنجه هزاران فلسطینی در کارنامه اوست.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تناقض گفتار نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ایپک و کنگره عجیب است،‌ توضیح داد: او ضمن آنکه ایران را به نوعی کشور قدرتمند منطقه معرفی می‌کند که باعث خطر در موجودیت اسرائیل شده است، بعد از پمپاژ این نگرانی برای رژیم خود، در هر دو جا گردن کلفتی می‌کند و اعلام می‌دارد چنانچه توافقنامه امضاء شود، اسرائیل حتی به تنهایی علیه ایران اقدام نظامی می‌کند.

وی بیان کرد: یاغی منطقه به خوبی خود را معرفی کرد که اگر ۱+۵ که همیشه خود را نماینده جامعه جهانی معرفی می‌کند- به درستی و غلطی این حرف کاری نداریم- با ایران به توافق برسند، اسرائیل آن را نمی‌پذیرد و حاضر است به تنهایی به ایران حمله کند. این مطلب درستی سخن امام (ره) را روشن می‌کند که اسرائیل را غده سرطانی منطقه معرفی نمود. علاوه بر این اگر اسرائیل انقدر قدرت دارد که می‌تواند علیرغم توافق بین المللی به ایران حمله کند، چرا نخست وزیر این رژیم انقدر دستپاچه به کنگره رفته و نگران قدرت ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی نظیر سایر دروغ‌های این فرد که آقای اوباما نیز در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، بی‌ارزش‌تر از آن است که به آن توجه شود. اما اگر اسرائیل مایل است و یا کنگره آمریکا علاقه‌مند است فرزند ناخلف خود، اسرائیل را روی ویلچر تحویل بگیرند، اقدام نظامی بکنند تا پاسخ کوبنده و همه جانبه نیروهای مسلح ایران را لمس کنند.

وی خطاب به نمایندگان افزود: اولین باری که در چند سال گذشته آمریکا تقاضای مذاکره با ایران را در مسئله هسته‌ای نمود، اواخر دولت قبل بود که کشور عمان را واسط نمود. پس از ۲- ۳ دور مذاکرات، ادامه آن را در دولت جدید ایران پیگیری نمودند. بنابراین اینکه زیاده سخن می‌پراکنند که به خاطر فشارهای تحریم ایران را پای میز مذاکره نشاندیم، خودشان می‌دانند دروغ می‌گویند و آن‌ها مکررا تقاضای مذاکره داشتند؛ بنابراین وقتی عدم تاثیر تحریم‌ها را مشاهده نمودند، برای حفظ آبروی خود، خودشان را به میز مذاکره کشاندند.

دکتر لاریجانی ادامه داد: ایران در مذاکرات به صورت جدی و واقعی وارد شده که طرف مقابل هم آن را درک کرده است، البته چارچوب‌هایی برای مذاکرات مشخص شده که عمدتا صیانت از فناوری صلح آمیز هسته‌ای است. مذاکره کنندگان ما نیز در این چارچوب عمل خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdci35az5t1avw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی