تاریخ انتشار۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 264397

تأسیس کمیته ملی محصولات حلال در الجزایر

مدیرکل شورای اعتبار الجزائر از تأسیس کمیته ملی محصولات حلال در این کشور برای نخستین‌‌بار خبر داد.
تأسیس کمیته ملی محصولات حلال در الجزایر
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کمیته ملی محصولات حلال دیروز، ۱۴ فروردین در مقر وزارت تجارت الجزایر افتتاح شد و قرار است، این کمیته قوانین معمول و لازم را برای تأیید تولیدات و فراورده‌های حلال وارداتی مطابق شریعت اسلامی تعیین و همچنین الجزایر‌ی‌ها را به امر صادرات محصولات حلال به کشورهای مختلف جهان تشویق کند.
 
به گفته «نور‌الدین بودیسه»، مدیرکل شورای اعتبار الجزایر، این کمیته بر اساس نص قانونی که اخیرا از سوی دولت الجزائر ابلاغ شده است، مؤسسه ملی «قیاس» را مکلف می‌کند تا برای محصولات حلال وارداتی و صادراتی گواهی‌نامه اعتبار صادر کند.
 
وی با اشاره به اینکه طی سال ۲۰۱۷ میلادی تمام محافل آفریقایی، بین‌المللی و عربی این شورا را به رسمیت خواهند شناخت، گفت: برنامه‌های کاری و تمام گزارش‌های لازم در این خصوص که توسط تیمی از کارشناسان بین‌المللی در الجزائر انجام گرفته، ارائه شده است و امیدواریم تا قبل از پایان سال به نتیجه‌ رسیده و گواهی رسمی بین‌المللی را در صنعت حلال دریافت کنیم.
 
وی تأکید کرد: با این گواهی‌نامه بین‌المللی، شورای اعتبار الجزایر از سوی سایر شوراهای جهانی حلال به رسمیت شناخته خواهد شد و هدف از این امر، اعتباربخشی به آزمایشگاه‌های ما است که خواستار انطباق یافتن با استانداردهای معمول جهانی در زمینه کنترل ایمنی و سلامت محصول به ویژه فراورده‌های وارداتی هستند.
 
 مدیرکل شورای اعتبار الجزایر خاطرنشان کرد: ۲۰۰۰ آزمایشگاه سنجش حلال در سطح الجزائر وجود دارد که در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت و تحقیقات علمی مشغول فعالیت هستند اما نیاز است تا شرایط مالی، سازمانی و تکوینی لازم برای عمل طبق معیارهای بین‌المللی برای آن‌ها فراهم شود و گواهی‌نامه اعتبار دریافت کنند.
 
https://taghribnews.com/vdci35aryt1aqp2.cbct.html
مرجع : ایکنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی