تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۰۰
کد مطلب : 234697

تاثیرات انتخاباتی عملیات داعش در آمریکا

جنجال بر سر ضرورت سرکوب گروهک تروریستی داعش و حملات تبلیغاتی علیه این گروهک، دقیقا همان چیزی است که به ظنّ مقامات دوحزب رقیب آمریکا، فضای سرد انتخاباتی در این کشور را گرم خواهد کرد.
تاثیرات انتخاباتی عملیات داعش در آمریکا


بسمه تعالی
 
تاثیرات انتخاباتی عملیات داعش در آمریکا
 
 
         با وقوع حادثه تروریستی در شهر«اورلاندو» آمریکا ( واقع در ایالت فلوریدا) و پذیرش مسئولیت آن از سوی «داعش»، اینک این پرسش مطرح است که: آیا می توان این حادثه را سرآغاز فعالیت های داعش در آمریکا بشمار آورد؟ پرسش دیگر این که: تاثیرات این حادثه در داخل وخارج آمریکا چه خواهد بود؟ و به عبارت روشن تر، با این جدید ترین عملیات گروهک های تکفیری، چه ضررها و زیان های تازه ای به اسلام و مسلمانان وارد شده و یا خواهد شد؟  
  
         منابع پلیس آمریکا، عامل حادثه شهر«اورلاندو» را فردی 29ساله بنام «عمر صدیق متین» که افغانستانی تبار و متولد شهر نیویورک است، معرفی کردند؛ ویژگی هایی که سبب شد تا در همان ابتدا، انگشت های اتهام به سوی جهان اسلام  و مسلمانان ساکن آمریکا نشانه رود؛ حال آنکه اطلاعات بعدی حاکی از آن بود که عامل این عملیات تروریستی، در شرکت امنیتی انگلیسی (G4 Secure Solutions)و مرتبط با رژیم صهیونیستی مشغول بکار بوده است و البته این همان اطلاعاتی است که فرضیات مربوط به وجود سیاست های اسلام هراسانه را در ورای این حرکت تروریستی به شدت تقویت می کند.  

         در عملیات تیراندازی «عمر متین»،  باشگاه شبانه همجنس گرایان شهر «اورلاندو»  مورد حمله قرار گرفت که طی آن، 49تن کشته و 53 نفر محروح شدند؛ حادثه ای که بسیاری از محافل خبری و تحلیلی در آمریکا، آن را بدترین و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا دانستند.

          از آنجا که این حادثه در بحبوحه رقابت های داغ انتخاباتی در آمریکا به وقوع پیوست، مقامات ودست اندرکاران دو حزب دمکرات وجمهوریخواه این کشور، بلافاصله وارد صحنه شده و کوشیدند تا با مصاحبه ها و اظهار نظرهای خود، ضمن جلوگیری از بهره برداری های رقیب، از آن به نفع خود بهره برداری کنند؛  چنانکه « دونالدترامپ» نامزد افراطی جمهوریخواهان آمریکا، با استناد قرار دادن این حادثه، وقوع آن را دلیلی بر صحت شعار ها و خط مشی های ضد اسلامی و افراطی خود قلمداد کرد و باردیگر ضمن انتقاد شدید به برنامه های ضد تروریستیِ دمکرات ها، بر شعار قبلی خود مبنی بر راه ندادن مسلمانان برای ورود به آمریکا سخن گفت.
  
        این در حالی که است که هم رئیس جمهوری آمریکا وهم وزیر امور خارجه این کشور در سخنانی جداگانه، تروریستی بودن این حادثه را مورد تاکید قرار دادند وبا اشاراتی مستقیم وغیر مستقیم به داعش، این گمان را باعث شدند که دمکرات های حاکم در آمریکا، در صدد زمینه سازی برای عملیاتی برونمرزی و تبلیغاتی علیه مواضع داعش در یک یا چندنقطه ازجهان هستند؛ آن هم بدین منظور که از این عملیات به ظاهر ضد تروریستی، در عرصه مبارزات انتخاباتی بهره برداری کنند.

        بدیهی است، جنجال بر سر ضرورت سرکوب گروهک تروریستی داعش و حملات تبلیغاتی علیه این گروهک، دقیقا همان چیزی است که به ظنّ مقامات دوحزب رقیب آمریکا، فضای سرد انتخاباتی را گرم خواهد کرد و توجه تعداد بیشتری از رأی دهندگان را به صحنه مبارزات انتخاباتی جلب خواهد نمود.  

        البته باید دانست، عملیات «اورلاندو»  نخستین عملیاتی در آمریکا نیست که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است، قبل ازاین نیز در نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته یعنی حدود یکسال پیش، عملیاتی بسیار کوچکی که تنها به مجروح شدن یک افرادپلیس انجامید در شهر دالاس آمریکا اتفاق افتاد و بلافاصله مسئولیت آن توسط داعش پذیرفته شد. ولیکن باوجود آن که داعش در آن هنگام، آمریکا را به عملیات بسیار بزرگتری تهدید کرد، رسانه های دولتی این کشور، تمایلی به انعکاس آن از خودنشان ندادند.

        اما اینک «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، آشکارا علیه داعش موضع گرفته و طی اظهاراتی تصریح کرده است که: به گروهک تروریستی داعش این اجازه را نخواهیم داد که برنامه های خود را به کشور ما تحمیل کند.

       این درحالی است که مقامات و دست اندرکاران حزب دمکرات آمریکا براین عقیده اند که تنها موضع گیری های قاطع آن ها در این زمینه است که می تواند پیشی گرفتن نامزد انتخاباتی این حزب را بر رقیب جمهوریخواه ( دونالد ترامپ) تضمین کند؛ به ویژه آن که این موضع گیری به عملیاتی نظامی علیه مراکز داعش در خاورمیانه ( ولوعملیاتی محدود) بیانجامد. این درحالی است که عملیات تیراندازی در باشگاه شبانه «اورلاندو»، تبلیغات اسلام هراسانه در آمریکا را تقویت و بدینوسیله خشنودی محافل صهیونیستی را  فراهم کرده است......



 
https://taghribnews.com/vdci35aryt1apq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی