تاریخ انتشار۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 224292
// دو خبر از بحرین//

هشدار عفو بین الملل درباره اخراج شهروندان بحرینی/ واکنش ائتلاف 14 فوریه به حکم حبس روحانی شیعه

سازمان عفو بین الملل سلب تابعیت را بهترین سلاح آل خلیفه برای سرکوب مخالفان دانست و درباره افزایش آن و اخراج اجباری شهروندان از بحرین هشدارداد.
هشدار عفو بین الملل درباره اخراج  شهروندان بحرینی/ واکنش ائتلاف 14 فوریه به حکم حبس روحانی شیعه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، به نوشته پایگاه خبری مراة البحرین، این سازمان همچنین با ابراز نگرانی از سرنوشت 11  شهروند این کشور که به اخراج تهدید شده بودند، تصریح کرد: دولت بحرین برای سرکوب به شکل گسترده از اخراج شهروندان بحرینی پس از سلب تابعیت آنها استفاده می کند.
 
«جمیز لینچ» معاون بخش خاورمیانه و آفریقا این سازمان گفت: به نظر می رسد که سلب تابعیت و اخراج اجباری بحرینی ها ادامه داشته باشد و در آینده افزایش یابد چرا که آل خلیفه از آن به عنوان سلاحی برای سرکوب و طرد مخالفان این کشور استفاده می کند.
 
خبر دیگر از بحرین این که در پی صدور حکم حبس «سیدکامل الهاشمی»، روحانی و اندیشمند شیعه بحرین، ائتلاف 14 فوریه این کشور دربیانیه‌ای به حکم صادره اعتراض و رژیم بحرین را به هدف قراردادن علمای شیعه متهم کرد.
 
این بیانیه از اعلام همبستگی این تشکل انقلابی با الهاشمی، روحانی شیعه حمایت و خاطرنشان کرد: حکم صادره علیه این روحانی شیعه، سیاسی است که دستگاه قضایی غیرعادل براساس دستور پادشاه بحرین صادر کرده است، بنابراین این گونه احکام قضایی بی‌ارزشند و هیچ اعتباری ندارند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdci35arrt1arr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی