تاریخ انتشار۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰:۰۴
کد مطلب : 523910
مهمانان سی و پنجمین کنفرانس وحدت تأکید کردند:

کنفرانس وحدت، مشت آهنین بر افکار صهیونیست و وهابیت است/ دمیدن در آتش اختلاف، خدمت به اردوگاه کفر است

در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی، جمعی از مهمانان این کنفرانس با حضور در برج میلاد و بازدید از بخش های مختلف آن، در نشستی با عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و علیرضا زاکانی، شهردار تهران دیدار کردند.
کنفرانس وحدت، مشت آهنین بر افکار صهیونیست و وهابیت است/ دمیدن در آتش اختلاف، خدمت به اردوگاه کفر است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، شیخ غازی حنینه، از علمای اهل سنت لبنان در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در برقراری وحدت اظهار داشت:عنوان وحدت اسلامی که امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مطرح کرد، عنوان بسیار به جایی بود و ما امروز نیاز داریم کلیه فتنه های جهان اسلام که آمریکا، صهیونیست و هم پیمانانش به آن دامن می زنند را خاموش کنیم.
 
شیخ غازی حنینه تصریح کرد: رسول خدا(ص) در هر شرایطی در مکه و مدینه، به برادری و اخوت فرا می خواند و حتی در پی ایجاد ارتباط بین مسلمانان و غیر مسلمانان بود و هرگونه فتنه داخلی را مردود می‌دانست.
 
وی تاکید کرد: اسلام هر فتنه ای داخلی، چه بین شیعه و سنی باشد، چه بین یهودی و مسلمان را مردود می داند.
 
عالم اهل سنت لبنان با اشاره به اینکه اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و ساکنان آن را از سرزمین هایشان دور کرده است، تاکید کرد: ما به عنوان داعیان وحدت نباید اجازه دهیم دشمنان بر دارایی ها و‌ منابع ما مسلط شوند.
 
بهاءالدین محی الدین نقشبندی هم ضمن قدردانی از تلاش های دبیرکل مجمع تقریب در مسیر وحدت اظهار داشت: مسلمانان امروز بیش از هر زمان دیگری به اخوت و دوستی نیاز دارند و همه مشکلاتی که با آن مواجه هستند، به خاطر عدم انسجام و مودت است.
 
وی با بیان اینکه برنامه اسلام برای بشریت، اخوت است، گفت: اسلام دین محبت و برادری و دوستی است و در این زمان انسجام و وحدت به خاطر خدمت به اسلام و مبارزه با دشمنان بسیار مهم است.
 
نقشبندی تصریح کرد: وحدت و انسجام به مسلمانان کمک می کند که همگی مشت محکمی بر دهان صهیونیست و وهابیت بزنیم؛ آنها می ترسند وحدت حقیقی میان مسلمانان ایجاد شود، لذا در پی تجزیه مسلمانان و ترویج وهابیت هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان، وحدت قلوب و اهداف است،اظهار داشت: به همین خاطر مقام معظم رهبری قائل به وحدت مسلمین است و همبستگی مسلمانان را یکی از لازم ترین ابزار جوامع مسلمان  می‌داند.
 
نقشبندی با تاکید بر اینکه کنفرانس وحدت اسلامی، مشت آهنین بر افکار صهیونیست و وهابیت است، اظهار داشت: دمیدن در آتش اختلاف و بدگویی به مقدسات اسلامی، خدمت به اردوگاه کفر و خیانت به اسلام است.
 
وی در پایان گفت: با اینکه دشمنان اسلام همیشه تلاش کرده اند، امت اسلامی در اختلاف باشد، اما ایران اسلامی پیوسته اعلام اخوت کرده و اختلاف را مردود دانسته است.
 
شیخ بلال سعید شعبان هم با تاکید بر اینکه خداوند ایمان بدون عمل را قبول نمی کند،گفت: باید پروژه وحدت را عملی کرد و اختلافات طایفه ای و قبیله ای را کنار گذاشت.

وی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: ورود  سوخت ایران به لبنان، هیبت آمریکا و رژیم صهونیستی را در هم شکست.

شیخ بلال شعبان با اشاره به اینکه ما کشورهای مسلمان از جمله لبنان، ایران، فلسطین  و ... در محاصره هستیم، خواستار تشکیل گروه های اقتصادی مشترک بین کشورهای مسلمان برای حل مشکلات موجود شد.

وی با بیان اینکه امروز فلسطین و حرکت های جهادی هدف قرار گرفته اند، گفت: کنفرانس هایی نظیر کنفرانس وحدت باید طوری برنامه ریزی کنند تا به اقدامات عملی همچون آزادی فلسطین نزدیک شویم.

پروفسور ابراهیم خان نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان هم در این نشست با اشاره به تلاش های وحدت گرای امام خمینی (ره) گفت: در اینجا جمع شده ایم  تا بر وحدت که سفارش خدا و رسول (ص) اوست، تأکید کنیم.وحدت اسلامی از صفات پرهیزکاران است و از توحید سرچشمه می گیرد.

وی با بیان اینکه نمی توان وحدت حقیقی را آنچنان که هست محقق کرد، گفت: مصلحت ذاتی بر اساس تفاوت ها و تمایزها است، به همین دلیل است که خداوند متعال می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ زنید.
 
ابراهیم خان تصریح کرد: وحدت از مظاهر عدل خداست و خدا برای همه خلق یکی است و  این امر‌ نه تنها در بین مسلمانان جهان، بلکه بین همه مردم دنیا باید برقرار شود، چرا که وحدت، جامعه را ایمنی و ثبات می‌بخشد.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسلمانان به قدرت کشورهای اسلامی در تحقق مطالباتشان باور ندارند، تصریح کرد:خداوند به مومنین بزرگی و عزت و پیروزی داده است.
 
انتهای پیام/
 

https://taghribnews.com/vdchzxnmv23niwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی