تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 267113

درخواست فلسطین برای استقرار نماینده دائم یونسکو در قدس

وزارت خارجه فلسطین با استقبال از قطعنامه جدید یونسکو که قدس را شهری اشغال شده از سوی اسرائیل قلمداد می‌کند،‌ اعزام نماینده دائم یونسکو به قدس را خواستار شد.
درخواست فلسطین برای استقرار نماینده دائم یونسکو در قدس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ریاض مالکی" ‌وزیر خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد:‌ با وجود تلاش‌های نومیدانه اسرائیل برای ناکام گذاشتن قطعنامه‌های فلسطین در یونسکو اما جهان از قطعنامه‌های ما حمایت و انتخاب کرد که جانب حق را بگیرد و در برابر ظلم، اشغالگری و سیاست‌های خلاف قانون اسرائیل بایستد.

مالکی افزود: این قطعنامه‌ها به ابعاد تاریخی، باستانی و فرهنگی شهر قدس اشاره داشته و بر لزوم تعیین و اعزام نماینده‌ای از یونسکو برای حضور دائم در شهر قدس جهت نظارت بر اقدامات و فعالیت‌های اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر و فعالیت‌های خلاف قوانین بین‌المللی و تلاش‌هایش برای یهودی‌سازی شهر قدس و نابودی نشانه‌ها و آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی آن تأکید دارند.

در مقابل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از این اقدام یونسکو آن را محکوم کرد و همزمان از آنچه "موفقیت دیپلماتیک" اسرائیل طی چند ماه اخیر در حوزه قطعنامه‌های مختلف یونسکو درباره قدس خواند، تقدیر کرد.

قطعنامه اخیر یونسکو پس از موافقت 22 عضو با آن در مقابل مخالفت 10 عضو و رأی ممتنع 23 عضو دیگر تصویب شد؛ نتانیاهو پس از تصویب این قطعنامه مدعی شد، تعداد کشورهایی که از این پیشنهاد" حمایت می‌کنند،‌ رو به کاهش است، نتانیاهو گفت: سال گذشته تعداد آنها 32 کشور بود،‌ حدود شش ماه قبل این عدد به 26 کشور کاهش یافت و اکنون به فقط 22 عضو رسیده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که شهر قدس برای هیچ ملتی در جهان بیشتر از یهودیان مقدس و با اهمیت نیست و یونسکو این حقیقت ساده را انکار می‌کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: تصویب این قطعنامه به معنای انکار حاکمیت اسرائیل بر کل قدس و معرفی ما به عنوان طرفی اشغالگر در روزی است که ما استقلال خود را جشن می‌گیریم.
 
https://taghribnews.com/vdchzqnix23n-zd.tft2.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی