تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : 267717
امام جمعه بوکان:

​محور "دیپلماسی وحدت اسلامی" تقویت بعد معنوی جوانان باشد

امام جمعه بوکان گفت: وحدت اسلامی دو بعد مادی و معنوی دارد که محور "دیپلماسی وحدت اسلامی" باید تقویت بعد معنوی جوانان باشد.
​محور "دیپلماسی وحدت اسلامی" تقویت بعد معنوی جوانان باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت: در قالب راهبرد و استراتژی دیپلماسی وحدت اسلامی باید ماهیت مذاهب و شقوقاتی که از اسلام ایجاد شده است، روشنگری شود.

وی با بیان اینکه مذاهب دیگر بر عقاید و اصول و دین و مذهب خود متحد هستند، متذکر شد: روشنگری دینی مانع اصلی رشد تفکرات گروه‌های تکفیری بین جوانان است.

امام جمعه بوکان تاکید کرد: حفظ وحدت و انسجام اسلامی همواره جزو والاترین اموری بوده که مسیر تعالی و عزت مسلمانان را فراهم کرده است.

خلیفه زاده با بیان اینکه اسلام دین وحدت وهمدلی است و متعلق به تمام انسان هاست واصول خدا و قرآن برای همه است، خاطرنشان کرد: روح قرآن روح وحدت، یکدلی و هماهنگی است و وظیفه ی ما در برابر توطئه های دشمنان حفظ وحدت و قدم نهادن حول محور قرآن و  پیامبر عظیم الشان است.

وی افزود: در شرایط کنونی که دشمنان با بهره‌ گیری از تمام ظرفیت‌ ها به دنبال ضربه‌ زدن به اسلام هستند وجود وحدت بیش از هر زمانی احساس می ‌شود و همین وحدت، اسلام و مسلمانان را از هر نوع گزند و توطئه دشمنان ایمن و مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد شد.

امام جمعه بوکان اضافه کرد: باید با بصیرت‌افزایی و آموزش مبانی هویت‌بخش اسلامی و آموزه‌های قرآنی به نسل جوان جامعه، بعد معنوی آنان را تقویت کنیم.

خلیفه زاده با هشدار به جوانان و نوجوانان جامعه تصریح کرد: جوانان باید هوشیار و مواظب باشند تا هیچ‌وقت فریب تبلیغات جریان‌های افراطی را نخورند و به دام آنها نیفتند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی جامعه معرفی اسلام ناب است، خاطرنشان کرد: با شناساندن اسلام ناب ماهیت و اهداف پلید نظام استکباری و گروه های تروریستی مشخص و شاهد روی گردانی جوانان از گروه های تکفیری خواهیم بود.
https://taghribnews.com/vdchzqniq23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی