تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 235712

انسجام روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان نمونه ای عینی از وحدت امت اسلامی در ایران است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: انسجام روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان نمونه ای عینی از وحدت امت اسلامی در ایران است و همین امر موجب تقویت روحیه همدلی بین مردم و مسئولان در استان شده است.
انسجام روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان نمونه ای عینی از وحدت امت اسلامی در ایران است
دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی با روحانیون استان، ضمن تبریک ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: برگزاری این نشست صمیمی بین علمای اهل تسنن و تشیع در استان نمونه و نمادی از وجود وحدت در بین مسلمانان در ایران اسلامی است که واقعاً جای تبریک دارد.
وی از ماه رمضان به عنوان ماه رحمت، برکت و معنویت نام برد و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید بهترین استفاده و بهره‌گیری از این ماه مبارک داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه رسالت جامعه روحانیون در هدایت جامعه بسیار بزرگ و مهم است، گفت: روحانیون کسانی هستند که وظیفه ابلاغ رسالت الهی را به جامعه بر عهده گرفته ‌اند و نباید در انجام این وظیفه خوف به دل راه دهند و از کسی بیم و ترسی داشته باشند.

حجت الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه در شرایطی قرار داریم که دو جبهه کفر و ایمان سخت در جنگ هستند، اظهار داشت: در کنار این موضوع، فتنه ‌ای وجود دارد که تشخیص آن سخت است و خودی‌ها باید مواظب باشند که یکدیگر را هدف قرار ندهند.
به گفته وی، جنگ بین حق و باطل ریشه ‌ای تاریخی دارد، اما آنچه همه ما مسلمانان باید در نظر بگیریم این است که این سزاوار دنیای اسلام نیست که با هم در جنگ باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه تمام انبیای الهی هدف مشترکی را دنبال کرده‌اند، گفت: هدف همه انبیا حرکت در مسیر تحقق دستورات الهی و گسترش دین خداوند تبارک و تعالی بوده است.
حجت الاسلام ‌شاهرودی افزود: جبهه توحید باید همواره متحد باشد و در راستای ترقی و رشد اسلام گام بردارند و اگر تفرقه ‌ای وجود دارد در جبهه کفر باشد، چون کسانی که در جبهه کفر هستند همواره منافع خود را به دیگران ترجیح می ‌دهند.
وی با بیان اینکه جبهه اسلام و جبهه کفر هر کدام حکومت کامل بر جهان را می ‌خواهند، تصریح کرد: حکومت از آن خداست و کل جهان باید تحت امر الهی باشد و اسلام بر آن حکومت کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ بین تمدن مادی غرب و تمدن اسلامی بوده و جبهه‌ ای پیروز این میدان است که وحدت را به عنوان اصل مهم مدنظر داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی ‌شاهرودی خاطرنشان کرد: کاری که در جبهه وحدت اسلامی اتفاق افتاده، کارهای خوبی است که موجب روشنی مردم و شکل‌گیری انقلاب ‌های مختلف شده است.
وی اظهار کرد: امروز دشمنان موجی را که از طرف جهان اسلام و مسلمانان در حال حرکت است و آنها را از بین می ‌برد به خوبی درک می ‌کنند و از آن احساس خطر جدی کرده ‌اند و به همین دلیل برای مقابله با اسلام ناب محمدی از هر راهی ورود پیدا می ‌کنند.
وی رخنه در بین مسلمانان را یکی از راهکارهای دشمنان برای جلوگیری از این موج بیداری اسلامی دانست و افزود: ایجاد تفرقه و درگیری در بین امت اسلامی از اهداف اصلی امروز دشمنان است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: دشمنان امروز تمام منافع خود را در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان می‌دانند و هرکسی که با آنها مخالف باشد از سر راه برمی ‌دارند.
حجت الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: دشمن با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان با صرف کمترین هزینه به راحتی سود می‌برد و همه خسارت ‌ها متوجه جهان اسلام می ‌شود.
وی تصریح کرد: اینکه دو تمدن اسلامی و غربی در مقابل هم هستند، کسی شکی ندارد و دشمنان به هر شکلی می ‌خواهند تفکر خود را در جوامع اسلامی بسط و گسترش و تضعیف ارزش ‌های دینی و اسلامی در بین مسلمانان هستند.
وی با بیان اینکه بحث امروز دیگر شیعه و سنی نیست و اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان با تمام توان برای ضربه زدن به اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی ورود پیدا کرده و متأسفانه برخی‌ دولت ‌ها مثل آل‌سعود نیز به نوعی با آنها همکاری می ‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امروز که شیطان بزرگ با تمام توان برای از بین بردن و ریشه‌ کن کردن مسلمانان به میدان آمده است، اینکه رژیم صهیونیستی از مرزهای عربستان حفاظت می ‌کند را باید به کجا گفت.
حجت الاسلام حسینی ‌شاهرودی از داعش نیز به عنوان یکی از عوامل استکبار نام برد و گفت: دشمن اصلی امروز گروه داعش نیست، چراکه عروسک کوک‌ شده استکبار است.
وی با بیان اینکه هوشیاری و بصیرت مسلمانان در فضای فتنه ‌آمیزی که دشمنان ایجاد کرده‌اند مهم‌ ترین نیاز امروز جهان اسلام است، افزود: دشمن تمام توان خود را برای تضعیف اتحاد و امنیت حاکم بر کشورهای اسلامی به ویژه کشور ایران به کار بسته که مقابله با این هجمه گسترده نیازمند بیداری و هوشیاری هم جانبه مسلمانان است.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ایجاد ناامنی در کشور ایران اسلامی که امروز به عنوان خاستگاه مسلمانان جهان مطرح است هدف اصلی دشمنان اسلام است و برای دستیابی به این هدف از هر ظرفیتی استفاده می‌کنند.
حجت الاسلام حسینی ‌شاهرودی با بیان اینکه امنیت مهم‌ ترین عامل توسعه و پیشرفت در کشورهای مختلف است، گفت: اگر امنیت در هر کشور و جامعه ‌ای رخت بربندد بنیان و اقتدار آن جامعه نابود خواهد شد.
به گفته وی، برای دشمنان اسلام تسنن و تشیع فرقی نمی‌کند تا جایی که به راحتی گروهک ‌های تکفیری دست ‌نشانده استکبار به راحتی اقدام به جدا کردن سر 700 روحانی اهل سنت در عراق می‌کنند.
وی با بیان اینکه امنیت مال همه افراد جامعه است و همه باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم، گفت: انقلاب ایران اسلامی امروز به برکت لطف و عنایت الهی هم از نظر نیروی انسانی و هم تجهیزاتی یکی از کشورهای مقتدر در جهان است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نقش دشمن در نفوذ را باید برای جامعه تبیین کرد و گفت: تقویت اتحاد و همدلی در بین مسلمانان یکی دیگر از راهکارهای مهم در حفظ امنیت پایدار موجود در کشور است.
حجت الاسلام حسینی‌ شاهرودی خاطرنشان کرد: هرچند به خوبی می ‌دانیم که مشکلات اقتصادی بیش از هر قشری به جامعه روحانیون در استان فشار آورده، اما از هر راهی برای حمایت از آنها استفاده شده چراکه معتقدیم نقش روحانیون در ایجاد این وحدت و همدلی بسیار تعیین ‌کننده بوده و باید در این زمینه از هر تلاش و بستری استفاده کنند.
وی به سرعت ایران در کسب بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: باید با تلاش و اتکا بر اقتصاد مقاومتی در زمینه اقتصادی به استقلال کامل دست یابیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: روحانیون به عنوان منادیان وحدت باید مردم را به سمت تولید و استفاده از کالاهای تولید داخلی تشویق کنند و با این کار بستر توسعه سرمایه ‌گذاری و ایجاد اشتغال را به عنوان ضروریات جامعه امروز فراهم سازند.
حجت الاسلام حسینی ‌شاهرودی بر حضور چشمگیر مردم  در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و اظهار داشت: مشارکت بالا در راهپیمایی روز قدس، در این برهه زمانی بیش از هر زمانی احساس می‌شود.
وی در پایان بر حفظ وحدت در برگزاری عید فطر در استان تأکید کرد و گفت: تنها با حفظ وحدت بین مسلمان است که اسلام همچنان مسیر رشد و پیشتازی را طی خواهد کرد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان نیز در این نشست اظهار کرد:هم اکنون بذر نفاق و جنگ در بین کشورهای اسلامی پاشیده شده و بسیاری از کشورهای منطقه درگیر جنگ های داخلی هستند و خوشبختانه با رهنموردهای رهبر معظم انقلاب و پشتوانه نیروهای مسلح، امنیت کامل در مرزهای کشورمان برقرار است.
وی با اشاره به نقش روحانیون در جامعه اسلامی نیز گفت: روحانیون نقش بسیار مهمی در هدایت جهان اسلام داشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نقش پررنگ تر نیز شد.
وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیون مانند پلی در بین مردم و حاکمیت قرار گرفتند و به دلیل ارتباط خوبی که با مردم داشتند، ارجاع دهنده مشکلات مردم به خدمتگذاران دولتی بودند.
زاهدی افزود: ایفای نقش روحانیون با انقلاب تا امروز نیز به خوبی ادامه داشته و روحانیون در برهه های حساس از تاریخ انقلاب مختلف برای حل مشکلات و معضلات اجتماعی با حاکیمت همکاری و همراهی لازم را انجام دادند.
استاندار کردستان اظهار داشت: در طول عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی مردم همواره پشتیبان و همراه نظام بودند و بخشی از این همراهی و همکاری به خاطر حضور روحانیون در صحنه های مختلف بوده است.
وی با اشاره به مشکلات داخلی و خارجی امروز کشور افزود: به خاطر مسایل منطقه ای و بین المللی، جامعه ما امروز با مشکلات زیادی مواجه بوده و رفع این مشکلات نیازمند همراهی و همگامی اقشار مختلف مردم با دولت است.
زاهدی خاطرنشان کرد: نظام نوپای جمهوری اسلامی از همان روزهای آغازین پیروزی خود با مشکلات مختلفی در مرزها و جنگ با گروهک های معاند، جنگ تحمیلی، تحریم ها و دشمنی های استکبار روبرو بود.
استاندار کردستان گفت: دولت جمهوری اسلامی به تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در چهارچوب قانون اساسی وظیفه دارد مشکلات مردم بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته را حل کند.
وی با اشاره به مشکلات مادی دولت و کاهش بودجه کشور در چند سال اخیر نیز افزود: با توطئه آل سعود در کاهش جهانی قیمت نفت و کاهش 75 درصدی درآمدهای نفتی، دولت برای تخصیص اعتبارات لازم با مشکلاتی مواجه شد.
زاهدی اضافه کرد: کاهش درآمدهای نفتی و مساله تحریم ها دولت را با مشکلات زیادی مواجه کرد و دولت سعی می کند با منابع محدودی که در اختیار دارد برای حل مشکلات موجود تلاش کند.
وی افزود: دولت در این زمینه از تمام اقشار جامعه بویژه روحانیون می خواهد که دولت را در این زمینه یاری کنند و با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و تجمع سرمایه های کوچک، بستر لازم برای رونق اقتصاد و اشتغالزایی فراهم شود.

در ادامه این نشست یکی از استانید برجسته حوزه و دانشگاه کردستان به تفسیر و تشریح وحدت اسلامی از دیدگاه فقه امام شافعی(رض) پرداخت و از قرآن کریم به عنوان ریسمان محکمی برای وحدت مذاهب مختلف اسلامی یاد کرد.
عبدالسلام کریم گفت: تمامی مذاهب اسلامی دارای اصول دین، قبله، کتاب و دشمن مشترکی هستند و برای غلبه بر دشمنان باید متحد و هم صدا شوند.
وی از علمای جهان اسلام خواست اختلافات جزیی و سلیقه ای خود را کنار بگذارند و برای نجات جهان اسلام و دین مبین اسلام با هم متحد و هم صدا شوند و اجازه ندهند دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه در بین آنها جدایی ایجاد کنند.
https://taghribnews.com/vdchzmnii23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی