تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 184313
آیت الله مبلغی:

صهیونیست ها فعالان پشت صحنه ایجاد تفرقه بین امت اسلام هستند

آیت الله مبلغی در دیدار با علمای فلسطینی مقیم لبنان با اشاره به اینکه، مشکل فلسطینی ها ام المشاکل جهان اسلام است اعلام کرد: صهیونیست ها ضرب المثل بی رحمی و شقاوت هستند.
صهیونیست ها فعالان پشت صحنه ایجاد تفرقه بین امت اسلام هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در بی رحمی و شقاوت ضرب المثل می باشد، گفت: امروز رژیم صهیونیستی علاوه بر جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، برای بدنام کردن چهره اسلامی رحمانی و ایجاد ضعف در امت اسلام، پشت صحنه های تفرقه را فعال کرده اند.

آیت الله احمد مبلغی در دیدار با برخی از علمای فلسطینی مقیم لبنان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تکفیر با ابعاد کنونی از روال طبیعی و عادی خود عبور کرده و دست های سیاست در ورای آن مشاهده می شود.

وی با اشاره به پدیده تکفیر که امروز اذهان و فرصت های جهان اسلام را به خود مشغول کرده است، گفت: از آغاز تاکنون پدیده تکفیر بوده است، ولی آنچه تکفیر کنونی را از تکفیر در تاریخ ممتاز می کند، سیاسی شدن این پدیده است.

وی با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین نیز گفت: مسأله فلسطین مساله مهمی است و این اهمیت به لحاظ دلایل مختلف از جمله شدت مظلومیت این ملت، طولانی شدن رنج های آنان و انجام سیاست های وقت کشانه در قبال آنان در فضای بین المللی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در سطح بین المللی به صورت جدی حل مشکل فلسطینی ها مد نظر نیست بلکه با سرنوشت آنها نوعی بازی صورت می گیرد و مشکل آنها همچنان باقی مانده و در مواردی هم شدت یافته است.

آیت الله مبلغی با تمجید از مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین خاطرنشان کرد: می توان فلسطین را به رغم مشکلات و رنج های بی شمار، رمز، اساس و مظهر ایستادگی معرفی کرد و این ملت همچنان در موضع خود ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان امروز مشکل فلسطین را مشکل خود می دانند، گفت: مشکل فلسطین برای مسلمانان به مثابه مادر مشکلات برای آنان تلقی می شود و این از آن جهت است که اگر فلسطینی ها از دایره وجود حذف شوند و رژیم صهیونیستی بر آنها فائق آید برای سایر مسلمانان هم مشکلات اساسی ایجاد خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دلیل دیگر اهمیت موضوع فلسطین این است که در برابر فلسطینی ها، رژیم بی رحم و متجاوزی همچون رژیم صهیونیستی قرار دارد که در بی رحمی و شقاوت ضرب المثل است.

گروهی از علمای برجسته فلسطینی مقیم لبنان با حضور در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با آیت الله مبلغی دیدار و گفت و گو کردند.
https://taghribnews.com/vdchzknzx23n6xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی