تاریخ انتشار۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 40851

گسترش استاندارد حلال در دانمارک و اروپا

در ديدار نماينده انجمن مسلمانان دانمارك با رئيس اتاق ايران و رئيس مركز تحقيقات اتاق اسلامي (ايكريك) ضرورت توجه به استاندارد واحد غذای حلال سازمان کنفرانس اسلامی مورد تاكيد قرار گرفت.
گسترش استاندارد حلال در دانمارک و اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومي اتاق ايران، «دکتر محمد نهاوندیان» رئيس اتاق ايران ضمن تشکر از نماينده انجمن مسلمانان دانمارك در موضوع ذبح حلال، بر لزوم توجه دولت دانمارک و سایر کشورها به اهمیت استاندارد واحد غذای حلال سازمان کنفرانس اسلامی و استقرار این استاندارد در دانمارک و نیز اتحادیه اروپا تاكيد كرد.

نهاونديان يادآور شد: این‌که مسلمانان بتوانند به طور قانونی به تهیه و تولید گوشت و سایر فرآورده های غذایی خود بپردازند و به طور آسان محصولات حلال را در دسترس داشته باشند و مصرف كنند، از مطالبی است که دولتمردان اروپا بر اساس استاندارد مصوب سازمان کنفرانس اسلامی باید به آن احترام گذارند.

رئيس اتاق ايران تصريح كرد: بايد مسلمانان مجاز باشند که در کشتارگاه های رسمی به طور قانونمند شیوه حلال را جاری سازند.

همچنین"دکتر محمد فواد البرازی" نماينده انجمن مسلمانان دانمارک در اين دیدار تجربیات سی ساله خود درباره بحث های فنی مرتبط با مکانیزم "ذبح حلال" را تشریح كرد.


در اين نشست مقرر شد «دکتر محمد فواد البرازی» به عنوان عضوی از شورای جهانی حلال در خصوص توسعه استاندارد حلال در اروپا تلاش كند.
https://taghribnews.com/vdchz6nk.23nvmdftt2.html
مرجع : روابط عمومی اتاق ایران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی