تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 156819

شیخ الازهر شایعات منتسب به شیعه را مردود خواند

تنا
شیخ الأزهر اعلام کرد: اختلاف زیادی بین شیعه و سنی وجود ندارد و سخنانی که در این خصوص منتشر می شود، شایعاتی است که به هدف ایجاد تفرقه بین فرزندان یک امت واحد پراکنده می شود.
شیخ الازهر شایعات منتسب به شیعه را مردود خواند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "احمد طیب" شیخ الازهر در گفتگو با شبکه النیل(مصر) شایعاتی که به پیروان اهل بیت(علیهم السلام) نسبت داده می شود را مردود اعلام کرد.

دکتر احمد طیب در پاسخ به سوالی به خبرنگار شبکه النیل در خصوص توسعه مذهب شیعی گفت: اختلاف زیادی بین شیعه و سنی وجود ندارد و سخنانی که در این خصوص گفته می شود شایعاتی است که با هدف ایجاد تفرقه بین فرزندان یک امت واحد پراکنده می شود؛ مذهب شیعه همانند دیگر مذهبهای چهارگانه اسلامی است و اشکالی در آن وجود ندارد .

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ترس انتقال برخی از پیروان مذاهب چهارگانه به مذهب تشیع گفت: همانگونه که انتقال از مذهب حنفی به مالکی خالی از اشکال است، در مورد کسی که قصد تغییر عقیده از یکی از مذاهب چهار گانه به مذهب تشیع را دارد نیز اشکالی وارد نیست.

وی شایعاتی را که برخی به شیعه نسبت می دهند مبنی بر اینکه آنان قرآن دیگری دارند را خرافه گویی برشمرد و تأکید کرد: هیچ تفاوتی بین قرآن شیعه و سنی وجود ندارد.

دکتر احمد طیب در خصوص صدور فتوای ۲۲ مفتی سعودی مبنی بر تکفیر مذهب اهل بیت (علیهم اسلام) این فتواها را به طور کلی باطل خواند.

شیخ الازهر در پایان و در مورد عقیده شیعه به مهدی منتظر(عج) و پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه النیل که آیا کسی در ۸ سالگی می تواند بر مسلمین امامت کند؟ گفت: در صورتی که کودکی در گهواره می تواند پیامبر شود، امام شدن کودک ۸ ساله جای تعجب ندارد.
https://taghribnews.com/vdchz-nzw23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

حسن فرطوسی
سلام علیکم.

ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این پایگاه اطلاع رسانی ارزشمند، درخواست می شود که منبع اصلی این خبر نیز گذارده شود.
در صورت عدم امکان نشر این منبع در این صفحه متمنی است برای اینجانب از طریق ایمیل ارسال شود.

خداوند توفیقات شما را افزون گرداند.