تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 203032
رئیس شورای پاپی واتیکان

جنگ های کنونی، سیاسی است نه مذهبی/ تضعیف هویت دینی در دولت های لاییک، صحیح نیست

رئیس شورای پاپی واتیکان گفت: امروزه حتی یک درگیری دینی هم وجود ندارد. تمام درگیری ها دلایل سیاسی دارند.
جنگ های کنونی، سیاسی است نه مذهبی/ تضعیف هویت دینی در دولت های لاییک، صحیح نیست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کاردینال توران رییس شورای پاپی واتیکان در گفتگو با رادیو واتیکان درباره نقش ادیان در ایجاد جنگ درجهان گفت: امروزه حتی یک درگیری دینی هم وجود ندارد. تمام درگیری ها دلایل سیاسی دارند ولی وقتی به جهان امروز نگاه کنیم  آن را نمی توان بدون دین فهمید و این یک پارادوکس بزرگ است.
 
توران در پاسخ به این سئوال که چرا اغلب، ادیان در درون درگیری ها حضور دارند، گفت: قبل از همه، این ادیان نیستند که در درون درگیری ها حضور دارند بلکه پیروان آنها هستند.
 
وی درپاسخ به این سئوال که درست است که بسیاری از دولتهای لاییک برای ممانعت از درگیری، هویتها حتی هویت دینی را تقلیل می دهند گفت: خیر، زیرا در گفت و گوی بین ادیان نخستین چیزی که باید تاکید شود، هویت است؛ دانستن این که چه کسی هستم، به چه چیزی اعتقاد دارم و ارزش های اساسی  که حیات من را هدایت می کنند کدام هستند. در نتیجه نمی تواند گفتگویی بین ادیان براساس ابهام وجود داشته باشد. ما باید از محتوای دین مان آگاهی داشته باشیم.
 
وی درباره تصور افراط گرایی اسلامی از دین افزود: افراط گرایی اسلامی، قبل از همه، اسلام حقیقی نیست، یک انحراف است. گروه های منحرفی هستند که متاسفانه از پشتیبانی برخی قدرت های مخالف دمکراسی برخوردارند و به نام اسلام عمل می کنند.
 
https://taghribnews.com/vdchxxnii23nvvd.tft2.html
مرجع : حوزه نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی