تاریخ انتشار۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 169338

۹۵ درصد از منابع آبی غزه مناسب شرب نيست

نود و پنج درصد از منابع آبی موجود در نوار غزه برای شرب مناسب نیست.
۹۵ درصد از منابع آبی غزه مناسب شرب نيست
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، آمارهای سازمان ملل نشان می دهد فلسطینی ها در نوار غزه در دو سال آینده برای یافتن آب آشامیدنی با مشکل روبرو خواهند شد.

مصرف آب در نوار غزه سالانه به صد و هشتاد میلیون متر مکعب می رسد که هشتاد میلیون مترمکعب آن از آب باران و تصفیه فاضلاب تامین و بقیه از آب های زیرزمینی برداشت می شود.

سرانه مصرف آب در نوار غزه هشتاد لیتر در روز است، در حالی که بر اساس استانداردهای بین المللی این میزان باید صد و پنجاه لیتر باشد.

فلسطینی ها ده هزار چاه در نوار غزه حفر کرده اند که باعث پایین رفتن سریعتر سطح آب های زیرزمینی در این منطقه شده است.

فلسطینی ها در نوار غزه برای دسترسی به آب آشامیدنی باید هر روز مدت زیادی در صف های طولانی منتظر بمانند.

بسیاری از زیرساخت ها در نوار غزه از جمله شبکه های آب آشامیدنی این منطقه در حملات ارتش اسرائیل در جنگ اخیر تخریب شد.

ساکنان کرانه باختری هم از کمبود شدید آب رنج می برند. اسرائیل بیشتر منابع آبی را به کنترل خود درآورده است. اسرائیل بیش از پنجاه و پنج درصد آب رود اردن را برای خود برداشت می کند. اسرائیل باید منابع آبی این رود را با فلسطینی ها، اردن، سوریه و لبنان تقسیم کند.

اسرائیل به فلسطینی ها اجازه استفاده از منابع زیرزمینی آب در کرانه باختری را هم نمی دهد. اسرائیل در چند سال گذشته تلاش کرده است شهرک های جدید را بر روی منابع زیرزمینی آب در کرانه باختری احداث کند تا فلسطینی ها نتواننند به آنها دسترسی پیدا کنند.

سه میلیون و چهارصد هزار نفر در جهان سالانه به علت کمبود آب یا آلودگی منابع آبی جان خود را از دست می دهند. هر بیست و یک ثانیه یک کودک در جهان بر اثر ابتلا به بیماری های ناشی از آشامیدن آب آلوده فوت می کند.
https://taghribnews.com/vdchxwnz623n-xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی