تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 267438

استقبال گروه‌های فلسطینی از انتخاب هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس

گروه های فلسطینی از انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و جانشین خالد مشعل استقبال کردند.
استقبال گروه‌های فلسطینی از انتخاب هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "خالد مشعل" رئیس سابق دفتر سیاسی حماس با اعلام خبر انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش تصریح کرد: خبر انتخاب برادر "اسماعیل هنیه" توسط این شورا به ریاست دفتر سیاسی حماس را به ملت فلسطین، اعضای جنبش، امت، دوستداران و دلسوزان آن تبریک عرض می کنم.
 
مشعل ضمن تأکید بر حمایت حماس از این انتخاب که به شیوه مشورتی صورت گرفته و نشانگر وحدت این جنبش است، اظهار داشت: حماس اسامی بقیه اعضای دفتر سیاسی را هم در زمان مناسب اعلام خواهد کرد.
 
وی با تأکید بر ایستادن کل جبهه داخلی متحد حماس در پشت هنیه به عنوان رهبر جدید این جنبش تصریح کرد که مشعل و شورای مشورتی و تمامی اعضای حماس، پشت هنیه و برادران وی در دفتر سیاسی جدید حماس می ایستند.
 
مشعل خاطر نشان ساخت که به عنوان رئیس سابق دفتر سیاسی حماس به هنیه برای رهبری مرحله آینده این جنبش اطمینان کامل دارد.

وی افزود: آنها بهترین رهبران در زمینه عمل به مسئولیت های خود هستند و تمامی اعضای جنبش به همه موضوعات، مشکلات و اولویت بندی ها توجه دارند و به تلاش های خود برای آزاد سازی میعادگاه اسراء و اسرای فلسطینی و نیز لغو محاصره غزه و پایان دادن به شکاف داخلی ادامه خواهند داد.
 
رئیس سابق دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که حماس در تجربه ملی خود در زمینه مقاومت، عملکرد سیاسی و پایبندی به اصول، الگوهای زیادی از خود ارائه داد و اکنون نیز الگوی دیگری در تغییر آسان رهبران از خود نشان می دهد و رهبران این جنبش صرفنظر از پست و سمت هایی که دارند، به ایفای نقش خود ادامه می دهند.
 
خالد مشعل در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که اعضای شورای مشورتی به تمامی رهبران وفادار هستند و به شدت به آنها عشق می ورزند؛ وی افزود: این شورا به وی پیشنهاد تصدی پست های رهبری متعددی را در داخل این جنبش داده اند، اما وی از پذیرش این سمت ها معذرت خواهی کرده است.

مشعل خاطر نشان ساخت که  به سمت خود به عنوان عضوی از شورای مشورتی حماس اکتفا خواهد کرد و امیدوار است که هنیه در مرحله جدید در تعامل با شرکای ملی در زمینه یکپارچه سازی جبهه داخلی و برون رفت از بحران شکاف داخلی و پیشبرد پروژه ملی موفق باشد.
 
از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین انتخاب اسماعیل هنیه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" به این جنبش تبریک گفت و تأکید کرد که خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی حماس با کارنامه ای درخشان و مملو از رشادت زمام امور را به جانشین خود تحویل داد.
 
"داود شهاب" سخنگوی جهاد اسلامی خاطر نشان کرد که این پست جدید، مشکلات و مسؤولیت هایی را بر دوش هنیه خواهد گذاشت و ما مطمئنیم که وی شایستگی تصدی این سمت را دارد و به سکانداری کشتی و طی مسیر با حفظ امانت و پایبندی به اصول و به ویژه مقاومت و برنامه و سلاح آن ادامه خواهد داد.
 
وی افزود: هنیه قدرت مقابله با چالش های پیش روی مسأله فلسطین را دارد؛ چرا که از کاریزمای لازم برای این کار برخوردار است و پشتش به نهادی بزرگ گرم است؛ حماس جنبشی سازمان یافته است و وی در برابر این چالش ها تنها نخواهد بود.
 
شهاب خاطر نشان ساخت که ما فراموش نمی کنیم که مشارکت در خون و مقاومت و جهاد میان حماس و جهاد اسلامی در دوره انتخابات جدید حماس ادامه یافته و تقویت خواهد شد و این کشتی در راه خدا و در مسیر وفاداری به این مسیر طولانی رشادت و  فداکاری به پیش خواهد رفت.
 
در همین راستا، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس را دستاوردی برای مقاومت و مایه افتخار تمامی عاشقان وطن فلسطینی دانست.
 
"طلال ابو ظریفه" عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک خاطر نشان کرد که هنیه شخصیتی مبارز و دارای تجربه سیاسی است و باعث تقویت مسأله فلسطین در عرصه منطقه ای و بین المللی خواهد شد.
 
وی افزود: امیدواریم انتخاب هنیه گامی در راستای یکپارچه سازی فضای فلسطین و پایان بخشیدن به شکاف داخلی و احیای وحدت ملی باشد.
 
از سوی دیگر، "ماهر مزهر" عضو کمیته مرکزی جبهه خلق نیز انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس را عامل تقویت جریان مقاومت و ایثارگری های ملت فلسطین دانست و تأکید کرد که این انتخاب باعث تقویت اصل دموکراسی در فلسطین و دمیده شدن خونی تازه در رگ های جنبش حماس از راس هرم به سمت پایین خواهد شد.
 
جنبش مجاهدین هم با صدور بیانیه ای پایان انتخابات داخلی حماس و انتخاب هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش را تبریک گفت.
 
"سالم عطالله" از رهبران این جنبش خاطر نشان ساخت که برای برادر ابو العبد هنیه و رهبران جدید حماس آرزوی توفیق و حرکت در مسیر خیر و صلاح فلسطین و مقاومت؛ به ویژه در سایه بحران های متوالی را داریم که ملت سرافراز فلسطین تجربه می کند.
 
وی افزود: امیدواریم که مرحله جدید زمینه ساز گفتگوی ملی عمیق و آغاز مرحله ای جدید از مشارکت واقعی و به نتیجه رسیدن پروژه ملی فلسطین باشد.
 
شایان ذکر است که خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، دیروز شنبه از پیروزی اسماعیل هنیه در تصدی ریاست دفتر سیاسی در مرحله جدید خبر داد؛ جنبش حماس از چند هفته قبل انتخابات داخلی خود را در باریکه غزه و کرانه باختری و زندان های رژیم صهیونیستی و نیز خارج برگزار کرده بود؛ در این انتخابات "یحیی سنوار" رهبر آزاده حماس نیز به عنوان رئیس این جنبش در باریکه غزه و جانشین هنیه انتخاب و خلیل حیه نیز معاون او شد.
https://taghribnews.com/vdchxqni623n-kd.tft2.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی