>> مسلمانان هند، خواهان محاکمه عاملان تخریب مسجد بابری | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : 214030

مسلمانان هند، خواهان محاکمه عاملان تخریب مسجد بابری

رئیس جماعت اسلامی هند با انتقاد از محاکمه نشدن عاملان تخریب مسجد بابری بعد از 23سال گفت: مسلمانان هند خواستار اقدام دولت برای محاکمه فوری عاملان و مقصران تخریب مسجد بابری هستند.
مسلمانان هند، خواهان محاکمه عاملان تخریب مسجد بابری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مولانا جلال الدین عمری" امروز به مناسبت بیست و سومین سال تخریب مسجد بابری به دست هندوهای افراطی، در جمع خبرنگاران در "دهلی نو" گفت: مسلمانان هند سالها است که با خویشتن داری در انتظار رسیدگی قضایی به این پرونده هستند و از دولت تقاضا دارند، هرچه سریعتر برای سپردن عاملان این جنایت به دستگاه قضایی، اقدام کند.

رئیس جماعت اسلامی هند گفت: مقصران تخریب مسجد بابری با گذشته 23 سال، همچنان آزادند؛ این درحالی است که کمیسیون قاضی "لبراهان" که برای رسیدگی به تخریب مسجد بابری تشکیل شده بود، در گزارش خود نام مقصران را به طور واضح ذکر کرده است.

رئیس جماعت اسلامی هند یاد آورشد: کمیسیون قاضی "لبراهان" که قرار بود گزارشش را در خصوص مقصران تخریب مسجد بابری درمدت سه ماه ارائه کند، بعد از 17 سال، یعنی شش سال قبل به دولت مرکزی گزارش داد و از زمان نیز به هیچ یک از پیشنهادها و توصیه های این کمیسیون توجهی نشده است.

مسجد بابری ششم دسامبر 1992میلادی ( 15 آذر1371) در شهرک "آیودیا" در ناحیه "فیض آباد" در ایالت اوتارپرادش به دست افراط گرایان هندو تخریب شد.

گروهی از هندوهای افراطی از نوامبر سال 1949 ( آبان 1328 )ادعا کردند که مسجد بابری پس از تخریب معبد "رام" ساخته شده و نزدیک منبر این مسجد جایگاه تولد "رام" یکی از خدایان هندوها است.



 
https://taghribnews.com/vdchxkniv23nzvd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی