>> آخرین مرحله عملیات پاکسازی بادیه سوریه آغاز شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 298830

آخرین مرحله عملیات پاکسازی بادیه سوریه آغاز شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی آخرین مرحله عملیات پاکسازی بادیه سوریه از لوث باقی مانده گروه تروریستی تکفیری داعش را آغاز کردند.
آخرین مرحله عملیات پاکسازی بادیه سوریه آغاز شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع میدانی امروز(سه شنبه) اعلام کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت اسلامی، آخرین مرحله از عملیات پاکسازی مناطق تحت تسلط داعش در استان های حمص و دیرالزور را از لوث باقی مانده گروه تروریستی تکفیری داعش آغاز کردند.

این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر مربع از مناطق محاصره شده تحت تسلط داعش در استان های دیرالزور و حمص را در بر می گیرد.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی، روز یکشنبه در همین محور حدود 2 هزار کیلومتر مربع از جنوب شرق استان دیرالزور را آزاد کرده بودند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی روز 15 آذرماه با تسلط بر همه شهرک ها و روستاهای ساحل غربی فرات، عناصر این گروه تروریستی را در بیش از 7 هزار کیلومتر از بادیه سوریه محاصره کرده بودند.

گروه تروریستی داعش با از دست دادن پایگاه های اصلی خود در سوریه که آخرین آن شهر البوکمال در استان دیرالزور بود، فروپاشیده است؛ اما گروهک های وابسته به آن در برخی از مناطق سوریه از جمله مناطق شرق رود فرات تا مرز عراق در استان دیرالزور، بیابان های استان حمص، شمال استان حماه، منطقه حوض یرموک در جنوب غرب استان درعا و برخی محله های جنوب پایتخت سوریه از جمله حجرالاسود، القدم، العسالی، بخش هایی از محله التضامن و اردوگاه فلسطینی نشین یرموک حضور دارند.
 
https://taghribnews.com/vdchx6niv23nw6d.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی