تاریخ انتشار۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 196536
پیامد حمله تروریستی داعش؛

خروج گسترده گردشگران خارجی از تونس

به دنبال حمله خونین به هتلی در ایالت سیاحتی سوسه در تونس که مسوولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، هزاران گردشگر خارجی این کشور را ترک کردند.
خروج گسترده گردشگران خارجی از تونس
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، درحمله خونین داعش به هتلی در ایالت سیاحتی سوسه در تونس 38 نفر کشته شدند که دست کم 15 نفر از آنها انگلیسی بودند.
 
خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد: یک مقام مسوول در وزارت امورخارجه انگلیس این حادثه تروریستی را بزرگترین حمله تروریستی ضد شهروندان انگلیسی بعد از حوادث 2005 لندن دانست.
 
بنابر آمارهای رسمی وزارت بهداشت تونس، در این حمله 38 نفر کشته و 39 نفر مجروح شدند که تعدادی از قربانیان از اتباع انگلیس، آلمان، ایرلند، بلژیک و پرتغال بوده اند.
 
پس از این حادثه، صدها گردشگر با 13 اتوبوس عازم فرودگاه النفیضه واقع درجاده بین سوسه و شهر تونس شدند تا از آنجا با هواپیما به لندن، منچستر، آمستردام، بروکسل و سن پترزبورگ بازگردند.
 
در این بین شرکت سیاحتی تامسون از اعزام 10 هواپیما به تونس برای بازگرداندن حدود 2 هزار و 500 گردشگر انگلیسی به این کشور و لغو تمام پروازهای هفته آینده به تونس خبر داد.
 
باجی قائد سبسی، رییس جمهوری تونس، این حمله را ضربه دردناک به اقتصاد کشورش توصیف کرد.
سلوی رقیق، وزیر گردشگری تونس، نیز این حادثه را فاجعه ای برای صنعت گردشگری این کشور که یکی از پایه های اصلی اقتصاد تونس است، توصیف کرد.
 
 صنعت گردشگری در تونس برای 400 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال‌زایی کرده است و سالانه بین 18 تا 20 درصد از درآمدهای ارزی تونس را تأمین می کند.
 
https://taghribnews.com/vdchx-nz-23nwmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی