تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 171498
حجت الاسلام قبانچی:

حکم اعدام آیت الله نمر ظالمانه است/ عراق با وضع بحرانی امنیتی روبروست

خطیب جمعه نجف اشرف، صدور حکم اعدام علیه روحانی انقلابی شیعه عربستان را ظالمانه توصیف کرد و گفت: شیخ نمر تنها به مطالبه حقوق پرداخت و جرمی مرتکب نشده است.
حکم اعدام آیت الله نمر ظالمانه است/ عراق با وضع بحرانی امنیتی روبروست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر عدم نیاز عراق به نیروهای زمینی خارجی تأکید کرد و گفت: اگر جهانیان نسبت به جنگ با گروه تروریستی داعش جدی هستند، باید به نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق که از کمبود سلاح و تجهیزات رنج می برند، کمک کنند. البته نیروهای عراقی در حال حاضر نیز توانایی شکست داعش و آزادی همه سرزمین های اشغال شده را دارند.

وی معرفی فوری وزیران دفاع و کشور را خواستار شد و افزود: عراق با وضع بحرانی امنیتی روبروست و در شرایط سختی بسر می برد، بنابراین حیدر العبادی باید فورا پرونده وزارتخانه دفاع و کشور را ببندد.

حجت الاسلام قبانچی همچنین از پیوستن وزیران کُرد به دولت جدید ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که همه مشکلات با گفت وگو قابل حل هستند.

خطیب جمعه نجف انفجارهای تروریستی در شهر مقدس کاظمیه که به کشته شدن نماینده پارلمان منجر شد را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: شهادت تنها بر عزت و افتخارمان می افزاید، ما در انتظارهای آینده نزدیکی هستیم که شکست داعش در عراق اعلام شود.

حجت الاسلام قبانچی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه به صدور حکم اعدام آیت الله نمر در عربستان پرداخت و گفت: صدور حکم اعدام علیه آیت الله نمر از سوی دادگاه جزائی ریاض کاملا ظالمانه است. شیخ نمر تنها به مطالبه حقوق پرداخت و جرمی مرتکب نشده است.
https://taghribnews.com/vdchwznz623nqkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی