>> جلوه اسلام در ماه مبارک رمضان بیشتر متجلی می شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 269292
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

جلوه اسلام در ماه مبارک رمضان بیشتر متجلی می شود

امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه جلوه اسلام در ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان بیشتر تجلی پیدا می کند، این ماه را فرصتی برای پاک شدن از گناهان و پر رنگتر شدن محافل و مجالس مذهبی دانستند.
جلوه اسلام در ماه مبارک رمضان بیشتر متجلی می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، خطیب جمعه اهل سنت کلاله، گفت: اگر به کشورهای همسایه نظری بیفکنیم قدر نعمت امنیت موجود در کشور را بهتر می دانیم.

«آخوند خدای بردی قاری دردی پور» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: خوشبختانه تلاش شبانه روزی نیروهای لشکری و کشوری امنیت مطلوبی را برای کشور رقم زده است.

به گفته وی؛ مشارکت مردم انقلابی و آگاه ایران اسلامی نیز در پایداری امنیت در داخل مرزهای کشور اسلامی موثر است.

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، ماه مبارک رمضان را ماه ضیافت الهی دانست و گفت: در این ماه بزرگ برای انجام عبادات چند برابر ایام دیگر ثواب نوشته می شود.

وی، افزود: در این ماه عظیم روزه گرفتن و تلاوت قرآن کریم اجر و پاداش بی شماری نزد خداوند دارد.

به گفته وی؛  قرآن نجات دهنده و شافی امت اسلام در دنیا و آخرت است؛ زیرا هدایت بخش جوامع بشری به سوی صراط مستقیم است.

آخوند قاری دردی پور با تاکید بر اینکه انسان هر قدر تقوایش بیشتر شود کمتر به سراغ معاصی می رود، گفت: خداوند حاضر و ناظر بر اعمال است پس مسلمان چگونه می خواهد دست به کار گناه بزند.

وی، ادامه داد: رفتن به سراغ گناهان نعمت های خداوندی را از بین می برد.

رمضان فرصت غنیمتی برای مسلمین است

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بزرگی برای مسلمین است تا ارزش لحظات آن را به خوبی درک کنند.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ازجمله زمان‌هایی است که خداوند متعال عبادت در آن را فضیلت خاصی بخشیده است ماه مبارک رمضان که ماه حیات و زندگی است نعمت خدا برای همه است تا درون خودشان را پاک و دگرگون کنند.

به گفته وی؛ داشتن اخلاص در رمضان مهم است و اينكه وجوب روزه به خاطر اخلاص بندگان باشد، حاكی از اهميت داشتن اخلاص است.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان از شریف ‌ترین ماه‌های سال است، گفت: ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن است در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت در شب قدر بهتر از عبادت هزار ماه است.

وی، افزود: طبق فرمایش رسول گرامی اسلام (ص) هر کسی که با امید مغفرت خداوند روزه بگیرد خداوند بهشت را به او عطا می کند.

امام جمعه اهل سنت چنارلی با بیان اینکه خداوند برای بیدار شوندگان در سحرهای ماه رمضان درود می فرستد، تصریح کرد: مسلمانان سحری می خورند که ثواب زیادی دارد ولی پیروان ادیان دیگر که روزه می
گرفتند سحری نداشتند.

مردم ایران ملتی دیندار و وفادار به حکومت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند، گفت: در طول تاریخ مردم ما خواسته های قلبی خود را با زبان وعمل نشان دادند و با مشارکت در صحنه های دینی چون نماز جمعه، جماعات، تشکل های دینی ومحافل مذهبی دینداری خود را ثابت نمودند.

«آخوند محمد امانی زاده» در نماز جمعه دهستان کرند، اظهار کرد: حضور گسترده مردم همیشه در صحنه و انقلابی ایران اسلامی در انتخابات که از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور در حال اجرا است، نشانگر اتحاد و رفعت مردم ایران نسبت به کشورهای دیگر است.

وی، افزود: ملت بزرگ ایران ثابت کرده که به رهبر خود وفادار و به قانون اساسی مطیع است و از دنیای استکبار بیزاری می جوید.

به گفته وی؛ با وجود تحرکات خبیثانه دشمن و عوامل مزدور آنها علیه اسلام در کشورهای اسلامی و کشاندن بی امنیتی به داخل مرزهای کشور، مردم مومن و متعهد ایران اسلامی همچنان پایبند به نظام و اهداف متعالی آن هستند.

امام جمعه اهل سنت دهستان کرند با اشاره به فوائد فراوان اعتدال‌ و ميانه‌ روی در زندگی بشر، اظهار کرد: در نخستين‌ مزیت اعتدال‌ به‌ اين‌ مسأله‌ توجه‌ شده‌ كه‌ گاهي زياده‌ رويی و افراط‌ در خرج‌ و مخارج‌ زندگی می تواند منجر به‌ كمی امكانات‌ مورد نياز بدن‌ شده‌ و زمينه‌ دغدغه‌ای اساسی را برای روح‌ فراهم‌ سازد.

وی، افزود: به‌ هر حال‌ توجه‌ به‌ اعتدال‌ در مصارف‌ مادی‌ به‌ عنوان‌ عاملی از جمله‌ عوامل‌ استمرار روزی‌ مورد عنايت‌ اسلام‌ قرار گرفته‌ و تحت‌ عنوان‌ راهبرد ورويكردی در اين‌ خصوص‌ توصيه‌ شده‌ است.‌

از لحظات گران بهای رمضان حداکثر استفاده را ببریم

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: ماه رمضان سرشار از برکت و نعمت برای مسلمین است پس به همین خاطر ضروری است از لحظات گران بهای آن حداکثر بهره را ببریم.

«آخوند علی آرخی» اظهار کرد: رمضان نعمت بزرگی است که خداوند برای پاک کردن ما از معاصی آنرا عطا کرده است.

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص)، ابراز کرد: «ای بندگان خدا ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است».

وی، افزود: درهای آسمان در شب اول ماه مبارک رمضان گشوده می شود و تا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.

به گفته آخوند آرخی؛ ماه مبارک رمضان، ماه خير و بركت، ماه انسان ساز و ماه نزول بركات است كه هرچه انسان كامل تر باشد از فوايد اين ماه بيشتر بهره می ‌برد.
 
https://taghribnews.com/vdchwwnii23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی