تاریخ انتشار۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 259996

ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از تلفات غیرنظامی در افغانستان

در پی اعلام کشته شدن دست ‎کم 18 غیرنظامی در حملات هوایی آمریکا به افغانستان طی هفتۀ گذشته، سازمان ملل متحد ابراز نگرانی شدید کرد.
ابراز نگرانی شدید سازمان ملل از تلفات غیرنظامی در افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بر اساس نتایج حاصل از تحقیق هیأت امدادرسانی سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، دست‎کم 18 نفر که اکثر آن‎ها زن و کودک بودند، در حملات هوایی تحت امر آمریکا در شهر سنگین در استان هلمند افغانستان در تاریخ‌های 21 و 22 بهمن‌ماه، کشته شدند.

این در حالی است که نمایندۀ ریاست‌جمهوری افغانستان در هلمند میزان تلفات این حملات آمریکا را دست‌کم 22 نفر اعلام کرده است.

یوناما در گزارش خود آورده است که دست‎کم هفت غیرنظامی نیز بر اثر بمب‌گذاری گروه طالبان در شهر لشکرگاه، مرکز استان هلمند، کشته شدند.

این نهاد جهانی روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت امدادرسانی سازمان ملل در افغانستان در مورد تشدید خشونت در استان هلمند که جان دست‎کم 25 غیرنظامی که اکثر آن‌ها زن و کودک بودند را گرفته و موجب زخمی شدن بسیاری دیگر شده است، شدیداً ابراز نگرانی می‎کند

در این بیانیه آمده است: یوناما بار دیگر تأکید می‎کند که همۀ طرفین درگیر می‌بایست به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه پایبند باشند تا تمام اقدامات ممکن و عملی برای حفاظت از غیرنظامیان در مقابل آسیب، صورت بگیرد.

بر اساس اعلام یوناما، سال گذشتۀ میلادی دست‏‌کم 891 غیرنظامی بر اثر خشونت در استان هلمند کشته یا زخمی شدند.

ارتش آمریکا اعلام کرده است که طی هفتۀ گذشته حدود 30 حملۀ هوایی در استان هلمند اجرا کرده است و ادعاهای مطرح شده از سوی سازمان ملل را بررسی خواهد کرد.

"چارلز کلیولند" سخنگوی نیروهای امریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان، در‌این‌باره گفت: ما در حال بررسی اتهامات هستیم و مجدانه در تلاش هستیم تا دریابیم آیا غیرنظامیان در اثر حملات هوایی ایالات‌متحده کشته یا زخمی شده‎اند یا خیر؟.
 
https://taghribnews.com/vdchwwni-23nmwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی