>> معاون پاپ شنوده عذرخواهي از مسلمانان را نپذيرفت | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : 27009

معاون پاپ شنوده عذرخواهي از مسلمانان را نپذيرفت

بيشوي، معاون پاپ شنوده سوم عذرخواهي از مسلمانان بخاطر اظهارات اهانت آميز نسبت به قرآن و دين اسلام را نپذيرفت.
معاون پاپ شنوده عذرخواهي از مسلمانان را نپذيرفت
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا):
بيشوي در اظهاراتي به روزنامه "الشروق" مصر گفت: پاپ شنوده سوم كه اسقف مسيحيان ارتدوكس مصر است، در مورد عذرخواهي از مسلمانان مرا تحت فشار قرار نداده است. 

وي تنها به انتشار بيانيه‌اي – آن هم به پيشنهاد يكي از روزنامه نگاران مسيحي – اكتفا كرده و موضع خود را در مورد مسلمانان و قرآن بيان داشته است. اين درحالي است كه پاپ شنوده سوم بخاطر اظهارات اهانت آميز معاون خود، رسماً از مسلمانان عذرخواهي كرده بود. 

بيشوي ادامه داد: پاپ شنوده مطلقاً با من در اين مورد صحبتي نكرده است و تنها يكي از اسقف‌ها به وكيل من گفته است كه شنوده مي‌خواهد سخنراني تايپ شده من كه موجب اختلاف شده، جمع آوري شود و من نيز با اين درخواست موافقت نمودم. 

وي وجود عبارتي كه موجب برانگيخته شدن خشم مسلمانان شده است را انكار نكرد، اما تأكيد كرد كه در سخنراني تايپ شده وي، كلمه‌اي به صورت اشتباه تايپ شده كه معناي عبارت را به كلي تغيير داده است. 

به گزارش الاسلام اليوم، بيشوي تأكيد كرد كه اصلاحات كافي را در سخنراني خود انجام خواهد داد و در آينده‌اي نزديك در مورد عوامل نزديكي بين مسلمانان و مسيحيان و سركوب فتنه سخن خواهد گفت.
بيشوي در اظهاراتی که در رسانه های مصر نقل شد اعتبار آیات قرآن را زیر سؤال برده و گفته بود که این آیات پس از فوت حضرت محمد از سوی یکی از جانشینان وي در قرآن درج شده است. وي همچنين با اهانت به مسلمانان اظهار كرده بود كه مسلمانان مهمانان مسيحيان در مصر هستند.
https://taghribnews.com/vdchwvni.23nqvdftt2.html
مرجع : الاسلام اليوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی