تاریخ انتشار۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 257899
//دو خبر ازعراق//

هلاکت یک تروریست انتحاری در بغداد/ توافق ارتش عراق و پیشمرگه برای اداره منطقه سنجار

فرماندهی عملیات امنیت بغداد و منابع پلیس پایتخت عراق از به هلاکت رساندن یک تروریست انتحاری قبل از اقدام تروریستی خبر دادند.
هلاکت یک تروریست انتحاری در بغداد/ توافق ارتش عراق و پیشمرگه برای اداره منطقه سنجار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فرماندهی عملیات امنیت بغداد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی در مقر تیپ 22 لشکر ششم پیاده عراق یک تروریست انتحاری را که درصدد عبور از منطقه 'سلمان' به سمت 'البوشلال' در شمال بغداد بود، به هلاکت رساندند.
 
این بیانیه افزوده است که پس از دریافت گزارش اطلاعاتی مبنی بر تلاش این فرد انتحاری برای انتقال به منطقه البوشلال، نیروهای امنیتی عراق، تحرکات فرد مزبور را رصد کرده و در یک منطقه خالی از سکنه، او را به هلاکت رساندند.
 
از طرفی منابع پلیس عراق امروز اعلام کردند که بر اثر انفجار یک بمب در نزدیکی بازاری در منطقه مسکونی 'سبع البور' در شمال بغداد، یک شهروند عراقی کشته شد و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
 
 گزارش دیگری حاکیست که نیروهای پلیس بغداد همچنین بامداد امروز (دوشنبه) یک جسد ناشناس را که آثار شلیک گلوله بر ناحیه سر و سینه در آن پیدا بود، در منطقه 'النهروان' در جنوب شرقی بغداد پیدا کردند.
 
توافق ارتش عراق و پیشمرگه برای اداره منطقه سنجار
 
دفتر نخست‌وزیری عراق هم از توافق میان ارتش و پیشمرگه برای اداره مشترک منطقه سنجار در غرب استان نینوی خبر داد.
 
رئیس دفتر حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی با تأکید بر اینکه دولت اجازه هیچ فعالیت نظامی خارج از حاکمیت را در سنجار (شنگال) نمی‌دهد، از توافق میان ارتش عراق و پیشمرگه در این خصوص خبر داد.
 
سعد الحدیثی در این باره به پایگاه خبری المعلومه گفت: دولت منطقه کردستان و دولت مرکزی عراق برای اداره مشترک منطقه سنجار به توافق رسیده‌اند.
 
او ادامه داد: دولت فدرال اجازه هیچ گونه فعالیت نظامی خارج از حاکمیت که به منافع کشورهای همسایه ضربه بزند را نمی‌دهد. او از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به عنوان گروهی که خودسرانه در سنجار حضور دارد یاد کرد.
 
الحدیثی درباره ادامه حضور نظامی ترکیه در شمال عراق نیز گفت: ترکیه  وعده عقب‌نشینی کامل پس از آزادسازی موصل را داده و ما منتظر عملی شدن این وعده‌ها در واقعیت هستیم.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchwqniw23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی