تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 297390
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(95)

منابع طبیعی کشورهای اسلامی از نقاط قوت این کشورهاست/ با رسیدن به وحدت می‌توانیم افزایش قدرت جوامع اسلامی را رقم بزنیم

دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان: ملتهای اسلامی برای رشد و توسعه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در حوزه های تجاری، اقتصادی و ... با هم تشریک مساعی کنند تا به خودکفایی لازم برسند.
منابع طبیعی کشورهای اسلامی از نقاط قوت این کشورهاست/ با رسیدن به وحدت می‌توانیم افزایش قدرت جوامع اسلامی را رقم بزنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "لیاقت بلوچ" دبیر جمعیت اسلامی و دبیر شورای ملی همبستگی پاکستان در بخش دوم  مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس، به شاخصهای رشد کشورهای اسلامی در طول زمان و منابع این کشورها اشاره کرد و گفت: این کشورها از زمانهای گذشته در پی شکل گیری تمدن نوین اسلامی بوده اند و روشنفکران اسلامی از همان ابتدا بر علم طب و دیگر علوم تأکید داشتند.

وی افزود:امروزه امت اسلامی با منابع غنی که دارد می تواند به دوران طلایی خودش بازگردد، کشورهای اسلامی از منظر منابع جزء ثروتمندترین کشورهای جهان می باشند و کشورهی غربی وابسته به این منابع هستند و میتوان محصولات خود را به این کشورها صادر کنیم.

بلوچ گفت:باور عمیق به سیستم دانش مدار جهان اسلام می تواند به کشورهای دیگر راه پیدا کند و این مبتنی بر اسلام جهان شمول است که منجر به قدرت افزایی مسلمانان می شود، اگر مسلمانان بتوانند ذیل یک پرچم واحد جمع شوند، می توان یک ارتش واحد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید با افزایش تعاملات از ظرفیت‌ها و منابع به شیوه مطلوب استفاده کنیم تا قدرت خود را برای همگان به نمایش گذاریم.

لیاقت بلوچ با اشاره به اینکه باور نظام علمی حاکم بر اسلام و توسعه این نظام باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با رسیدن به وحدت می‌توانیم افزایش قدرت جوامع اسلامی را رقم بزنیم و در راستای مقابله با پدیده‌هایی از جمله تروریست گام‌های گسترده‌تری برداریم.

وی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت جهان کشورهای اسلامی هستند، گفت: تولیدی ما با توجه به جمعیت کشورهایمان کم است اما فرصتهای خوبی وجود دارد که با تأسیس اندیشکده هایی در این کشورها می توان از این فرصتها استفاده کرد.

بلوچ تأکید کرد: ملتهای اسلامی برای رشد و توسعه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در حوزه های تجاری، اقتصادی و ... با هم تشریک مساعی کنند و به خودکفایی لازم برسند و اگر بحرانی ایجاد شود به داد هم برسیم.

وی در پایان تأکید کرد که منابع طبیعی و انسانی کشورهای اسلامی نقش مهمی در حرکت به سوی صلح این کشورها دارند و یکی از نقاط قوت ماست که باید برای استفاده بهتر از آن و رشد کشورهای اسلامی مدیریت داشته باشیم.
 
https://taghribnews.com/vdchwqniv23nwxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی