تاریخ انتشار۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : 195591
مفتی لبنان:

وحدت بین مسلمانان کابوس اسرائیل است

مفتی لبنان با تمجید از فرهنگ بالای مردم لبنان گفت: زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در این کشور بسیاری را به تعجب واداشته است.
وحدت بین مسلمانان کابوس اسرائیل است
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از رسا، عبداللطیف دریان، مفتی لبنان در مصاحبه با روزنامه الخلیج امارات به تنوع دینی در لبنان اشاره کرد و گفت: اینکه پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در لبنان به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند برای بسیاری از مردم دنیا مایه تعجب است اما این مساله تنها حاکی از میزان فرهنگ اجتماعی بالای ملت لبنان است.
 
وی افزود: مردم لبنان با هر عقیده و مذهبی به این نتیجه رسیده اند که تنها وحدت و برخورد عاقلانه با مقوله اختلاف بین ادیان و مذاهب است که آرامش و امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورد و موجب شکوفایی نسل‌ها می‌شود.
 
این عالم اهل سنت لبنان به توطئه چینی‌های دشمن اشاره و تصریح کرد: دشمن نیز به وجود این اتحاد در لبنان پی برده و در داخل و خارج از مرزهای این کشور سعی می‌کند با ایجاد تنش‌های قومی و برانگیختن تعصبات مذهبی آرامش و امنیت این مرز و بوم را نابود کند اما مردم لبنان نسبت به این مساله هوشیاری کامل دارند.
 
دریان اتحاد بین مسلمانان را کابوس رژیم صهیونیستی دانست و گفت: همه تلاش رژیم صهیونیستی و مزدوران آن در منطقه این است که جلوی هرگونه اتحاد و همبستگی بین مسلمانان را بگیرند؛ از این رو با یهودی سازی مسجدالاقصی و آزارو اذیت مسلمانان در بیت المقدس سعی دارد نگذارد این مکان مقدس به مرکزی برای اجتماع مسلمانان و اتحاد آنان تبدیل شود.
 
وی به تشریح اقدامات تبلیغی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در زمینه اختلاف افروزی بین مسلمانان پرداخت و گفت: دستگاه‌های تبلیغی وابسته به رژیم صهیونیستی با انتشار جهالت محض در پی شست وشوی مغزی جوانان و سوء استفاده ابزاری از آنها برای اجرای برنامه‌های تروریستی در دل مسلمانان هستند.
 
https://taghribnews.com/vdchwmnzz23nwmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی