تاریخ انتشار۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 184494
رايزن فرهنگي ايران پيشنهاد داد؛

مشارکت فعال ايران و عراق در ثبت جهانی «وادی السلام»نجف اشرف در یونسکو

تنا
رایزن فرهنگی کشورمان در ديدار مدیرکل ارتباطات بین‌الملل وزارت فرهنگ عراق، پيشنهاد مشارکت فعال دو كشور در ثبت جهانی «وادی السلام» نجف اشرف در یونسکو را ارائه كرد.
مشارکت فعال ايران و عراق در ثبت جهانی «وادی السلام»نجف اشرف در یونسکو
در ديدار حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي ايران در بغداد با مندلاوی، مدیرکل ارتباطات بین‌الملل وزارت فرهنگ عراق، موضوع توسعه روابط فرهنگی بين دو كشور همراه با ارائه راهكارهاي مدون مورد بررسي قرار گرفت.

در اين ديدار كه در محل وزارتخانه فرهنگ عراق صورت گرفت، رایزن فرهنگی کشورمان در راستای تعاملات فرهنگی دو كشور، پيشنهاد مشارکت فعال ايران و عراق رادر ثبت جهانی «وادی السلام» نجف اشرف در سازمان آموزشی علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو ) که بخشی از مراحل ثبت آن انجام شده است، داد.

وي راهپيمايي «اربعین حسینی» از جهت عظمت جهانی این مراسم و حضور ملیت‌های مختلف در آن را از ديگر موارد ثبت جهانی در سازمان یونسکو دانست .

رايزن فرهنگي ايران در بغداد خاطرنشان كرد: تبادل گروه‌های هنری و فرهنگی اعم از قاریان قرآن، تواشیح، شعرا، نویسندگان، عکاسان، هنرمندان سینما و تئاتر و ... در طول سال میان دو کشور صورت گيرد.

سپس، مدیرکل ارتباطات بین‌الملل وزارت فرهنگ عراق ضمن خرسندی از حضور رایزن فرهنگی کشورمان در وزارت فرهنگ، دلبستگی دولت مردان و ملّت عراق به ایران اسلامی را ریشه‌دار و پایدار عنوان كرد و سفر وزیر فرهنگ عراق به ایران را از اولویت‌های برنامه‌ای این وزارتخانه دانست.
https://taghribnews.com/vdchwknzk23n6kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی