تاریخ انتشار۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 194592
رئیس شورای مفتی های روسیه:

داعش دشمن خطرناک بشریت و چالشی بزرگ برای امت جهانی اسلامی است

رئیس شورای مفتی های روسیه ضمن تأکید بر لزوم مبارزه جهانی با گروه تروریستی- تکفیری داعش، اظهار داشت: شورای مفتی های روسیه فتوایی را در مبارزه با داعش و تروریست های این گروه به ظاهر اسلامی صادر کرده است.
داعش دشمن خطرناک بشریت و چالشی بزرگ برای امت جهانی اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، " راویل عین الدین" رئیس شورای مفتی های روسیه روز پنجشنبه  طی سخنانی در پنجمین کنفرانس چشم انداز استراتژیک "روسیه- جهان اسلام"  که در مسکو در حال برگزاری است، گروه داعش را دشمن خطرناک بشریت و چالشی بزرگ برای امت جهانی اسلامی خواند و افزود: از اینکه به ابتکار شورای مذاهب روسیه قطعنامه ای علیه داعش صادر شده است، خرسندیم.
 
وی افزود: شورای مفتی های روسیه نیز فتوایی را در مبارزه با داعش و تروریست های این گروه به ظاهر اسلامی صادر کرده است.
 
رئیس شورای مفتی های روسیه سپس به مسأله فلسطین به عنوان مسأله بسیار مهم جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: خواهان تشکیل حکومت مستقل فلسطین در چارچوب قوانین بین المللی هستیم و از آرمان های مردم این سرزمین حمایت می کنیم.
 
وی در مورد بحران سوریه بیان کرد: دفاع از حکومت قانونی این کشور و برقراری صلح و آرامش در آن و نجات اقلیت های مذهبی از جمله مسیحیان از آزار و کشتار، اهمیت فراوان دارد.
 
رئیس شورای مفتی های روسیه در ادامه سخنان خود به وضع ناگوار مردم یمن بر اثر تجاوزات خارجی به سرکردگی عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: بدون شک از وضع مردم یمن که قربانی ماجراجویی های ژئوپلیتیک از جمله تلاش های تفرقه افکنانه میان شیعیان و سنی ها شده اند، ناراحت هستیم .
 
وی بر لزوم تلاش برای برقراری صلح و آرامش در یمن و پایان دادن به جنگ داخلی و خونریزی و تجاوز خارجی در این کشور تأکید کرد.
 
نشست دو روزه گروه دیدگاه های راهبردی روسیه و جهان اسلام با حضور 30 شخصیت علمی، سیاسی و اجتماعی از 27 کشور جهان اسلام در حال برگزاری است.
 
لازم به ذکر است، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب که در صدر هیئتی به مسکو سفر کرده است قرار است امروز در این نشست سخنرانی کند.
 
https://taghribnews.com/vdchwknzi23nwmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی