تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 244596

پیشنهاد علمای شیعه و سنی لبنان به محرومان از حج امسال

علمای شیعه و سنی لبنان به مسلمانانی که امسال از سوی عربستان سعودی از حج منع شده اند، پیشنهاد دادند که هزینه حج را در اختیار مقاومت اسلامی قرار دهند.
پیشنهاد علمای شیعه و سنی لبنان به محرومان از حج امسال
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تجمع العلماء المسلمین لبنان، پیامی را به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان منتشر کرد.

در این پیام آمده است: عید قربان امسال در حالی فرارسید که امت اسلامی از بحران ها که اغلب آنها از دوری ما از آموزه های حنیف اسلام و تأکید بر تعصب های افراطی نشأت می گیرد، دست و پنجه نرم می کند، بنابراین بهترین حالت احیای این عید نیز بازگشت به سوی خداوند متعال در همه مسائل اعم از سیاسی و زندگی شخصی است.

تجمع علمای مسلمان بر ضرورت الگو گرفتن از اقدام حضرت ابراهیم(ع) در تقدیم فرزند خود در راه خدا تأکید کرد و افزود:ای مسلمانان؛ بر اساس آموزه های دین حنیف اسلام و بر اساس مسؤولیتی که بر عهده داریم از شما می خواهیم به اسلام اصیل محمدی سرشار از رحمت، اعتدال و مبارزه با تندروی تمسک جسته و همزیستی مسالمت آمیز مملو از گفتمان انسانی و به دور از تجاوز را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهید.

علمای شیعه و سنی لبنان تصریح کردند: التزام به مقاومت به عنوان تنها گزینه آزادی از بند ظالمان و پاکسازی جامعه از لوث اشغالگران به ویژه نجات فلسطین از رژیم صهیونیستی و مبارزه با گروه های تکفیری در هر مکان و رسوا ساختن آنها به عنوان گروه های خارج از اسلام و خادم پروژه های استکباری انگلیس در قرن های گذشته و آمریکا و رژیم صهیونیستی در برهه حاضر، از مسائلی است که باید از سوی مسلمانان مورد توجه قرار گیرد.

علمای لبنان به مسلمانانی که امسال از سوی عربستان سعودی از حج منع شده اند، پیشنهاد دادند که هزینه حج را در اختیار نیروهای مقاومت قرار دهند تا هم ثواب حج و هم ثواب مشارکت با مقاومت را دریافت کنند.

در بخش پایانی این پیام تأکید شده است: امیدوارم عید قربان سال آینده عاری از هرگونه ظلم در جهان اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی باشد و دیگر شاهد جنگ های بیهوده کنونی که رژیم صهیونیستی از آنها سود می برد، نباشیم.
https://taghribnews.com/vdchwkni-23nkmd.tft2.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی