>> اتهامات مدافعان حجاب در آذربایجان، ساختگی است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 59239

اتهامات مدافعان حجاب در آذربایجان، ساختگی است

اعضای کمیته دفاع از محبوسان اسلامی حجاب از نهادهای بین‎المللی و رسانه‎ها خواسته‎اند از مسلمانان محبوس حمایت کنند.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، اعضای کمیته دفاع از رئیس حزب اسلام و دیگر محبوسان اسلامی مدافع حجاب طی نشستی از سازمان‎های حقوق بشر، دفاتر نمایندگی سازمان‎های بین‎الملل، احزاب، تشکل‎ها و رسانه‎ها در باکو خواستند به وظایف خود در قبال اتهامات واهی و ساختگی دادگاه به محبوسان اسلام­گرا عمل کنند.

گزارش منابع محلی از باکو نشان می دهد، اعضای کمیته دفاع از حقوق "حاج محسن صمد اف" رئیس حزب اسلام و دیگر فعالان اسلامی محبوس در جمهوری آذربایجان، اتهامات دادگاه چهارم اوت، نظیر تلاش برای غصب حاکمیت با توسل به زور، نگه داری تسلیحات و تهیه مقدمات انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان یهودی تبار جمهوری آذربایجان را واهی، ساختگی و غیر واقعی خواندند.

در بیانیه اعضای این کمیته آمده است طرح چنین اتهامات سفارشی در واقع به منزله هتک حیثیت جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری تحمل پذیر در قبال اقلیت‎های قومی مذهبی غیر اسلامی است.

در این بیانیه همچنین آمده است به هیچ وجه انتظار نمی رود محاکمه فعالان اسلامی مدافع حجاب که صرفاً به خاطر بیان افکارشان بر مبنای اصل آزادی بیان و اندیشه، بازداشت شدند در شرایطی غیرقانونی و غیرمنصفانه برگزار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، دادستان برای اتهامات وارده هیچ مدرکی ارائه نکرده و تنها تلاش می کند وکلای مدافع فعالان اسلامی را از دفاع از موکلانش منحرف سازد.

با ادامه محاکمه حاج محسن صمداف، رئیس حزب اسلام که از ژانویه گذشته به علت دفاع از حجاب و با اتهامات ساختگی زندانی شده است، ابعادی جدید از ناعادلانه بودن این دادگاه آشکار شده است.

در جدیدترین نشست دادگاه، قاضی با درخواست حاج محسن صمد اف برای تصویربرداری از جلسات محاکمه و علنی کردن دادگاه مخالفت کرد. حاج محسن صمداف در این جلسه روند محاکمه خود و سایر اعضای حزب اسلام را نمایشی دانست و آن را به بازی کودکانه تشبیه کرد.

محسن صمد اف همچنین بر برگزاری علنی دادگاه و پخش آن از رسانه‎های تصویری به منظور آشکار شدن حقایق بر همگان، تاکید کرد.

از دسامبر سال گذشته به بهانه اجرای قانون پوشش یکسان و در اقدامی مغایر با قانون اساسی و قانون تحصیل جمهوری آذربایجان، از ورود دانش آموزان محجبه به مدارس متوسطه جلوگیری می شود که این موضوع باعث نارضایتی مسلمانان در داخل و خارج از جمهوری آذربایجان شده است.

بدنبال تشدید اعترضات، پلیس جمهوری آذربایجان از ژانویه گذشته تاکنون تعدادی از فعالان اسلامی مدافع حجاب از جمله رئیس و تعدادی از اعضای حزب اسلام، حجج الاسلام ذوالفقار میکائیل زاده و فخری الیاس اف و طالع باقراف را به بهانه‎های واهی بازداشت کردند، اما این موضوع باعث توقف اعتراض ها به حجاب ستیزی نشده است.

https://taghribnews.com/vdchwinm.23nwxdftt2.html
مرجع : presstv
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی