>> رویدادهای تأسف بار «کشمیر» و سکوت سازمان های بین المللی | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 238791

رویدادهای تأسف بار «کشمیر» و سکوت سازمان های بین المللی

سکوت سازمان ها ومجامع بین المللی در قبال وقایع تأسف بار کشمیر، سبب شده است تا دامنه سرکوب علیه مردم مسلمان این سرزمین، هر روز بیش از پیش گسترش پیدا کند.
رویدادهای تأسف بار «کشمیر» و سکوت سازمان های بین المللی


بسمه تعالی
 
رویدادهای تأسف بار «کشمیر» و سکوت سازمان های بین المللی
 
 
        اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم مسلمان کشمیر در حالی ادامه دارد که، براساس گزارش های رسیده، طی ده روز گذشته حدود 50 نفر جان خود را براثر شلیک مستقیم مأموران حکومت نظامی از دست داده و  بیش از 1000 نفر  نیز به علت اصابت گلوله های جنگی به بدنشان، مجروح شده اند. البته برخی از گزارش ها، تعداد مجروح شدگان را بسیار بیشتر می دانند و از زخمی و مجروح شدنِ 1800 نفر از مسلمانان کشمیر در این عملیات سرکوبگرانه خبرمی دهند.
 
       آنچه مسلم است موقعیت جغرافیایی کشمیر  از یک طرف و تبلیغات اسلام هراسانه از سوی دیگر، ازجمله عوامل اعمال سیاست های سرکوبگرانه مردم مسلمان این سرزمین به شمار می رود، یعنی همان عواملی که طی ده ها سال گذشته از احقاق حقوق اولیه مسلمانان ساکن کشمیر جلوگیری کرده و زمینه های اعمال بیشترین فشار ها و تضیقات را علیه آن ها فراهم نموده است.
 
     درتشریح «اعمال فشارهای ناشی از موقعیت جغرافیایی» کشمیر،  باید به قرار داشتنِ این سرزمین در بین کشور های هند و پاکستان و مناقشات طولانی و پردامنه این دو کشور بر سر آن اشاره کردکه سنگین ترین بار کشمکش های سیاسی و نظامی بین دوطرف را، متوجه اهالی کشمیر می سازد و بدبینی ها و خصومت های میان حکومت های دوکشور را به اقدامات سرکوبگرانه علیه مردم  این سرزمین تبدیل می نماید.
 
   وامّا، منظور از تبلیغات اسلام هراسانه در این جا، مجموعه فضاسازی های استعماری است که علیه اسلام و مسلمانان روا داشته می شود و بر اساس آن، هر حرکت حق طلبانه مسلمانان و هر اقدام قانونی برای احقاق حق اشان، اقدامی غیر منطقی و افراطی وانمود می گردد.  
 
   به هرترتیب آنچه طی ده روز گذشته موجب کشته شدن حدود 50 نفر درکشمیر و زخمی شدن بیش از یک هزار نفر دیگر شد، اعمال فشار و ظلم مضاعفی است که باید متوقف شود و دیگر جوامع اسلامی و  سازمان های بین المللی در این خصوص به کمک مردم کشمیر بشتابند.
  
     البته مردم و شخصیت های سیاسی کشمیری براین اعتقادند که سکوت سازمان ها ومجامع بین المللی در قبال وقایع تأسف بار کشمیر، سبب شده است تا دامنه سرکوب علیه مردم مسلمان این سرزمین، هر روز بیش از پیش گسترش پیدا کند. این در حالی است که مردم شهر های مختلف واقع در منطقه کشمیر، انتظار آن را داشتند که این سازمان ها، به ویژه سازمان همکاری های اسلامی در برخورد با رویداد های بسیار تأسف بار کشمیر از خود، واکنش های جدی و مثمر ثمری نشان می دادند.



 
https://taghribnews.com/vdchw6niz23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی