تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : 156594

زندانیان بحرینی شکنجه می شوند

شیخ علی سلمان خطاب به وزیر کشور بحرین گفت: اگر سخنان شما مبنی بر عدم وجود شکنجه در زندانهای بحرین صحت دارد، اجازه دهید گزارشگر ویژه سازمان ملل از زندانهای بحرین بازدید به عمل آرد.
زندانیان بحرینی شکنجه می شوند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ علی سلمان" دبیر کل جمعیت الوفاق در پاسخ به سخنان "راشد بن عبدالله آل خلیفه" وزیر کشور بحرین مبنی بر عدم وجود هیچ گونه شکنجه ای در زندانهای بحرین گفت: اگر در زندانهای بحرین آزار و شکنجه ای وجود ندارد، موعدی برای بازدید "خوان ماندیز" گزارشگر ویژه سازمان ملل، از زندانهای بحرین تعیین کنید تا اوضاع زندانیان را از نزدیک بررسی کند.

وی در ادامه افزود: می دانیم که شما از ترس فاش شدن اقدامات غیرانسانی خود هرگز اجازه نخواهید داد گزارشگر ویژه سازمان ملل به بحرین بیاید.

شایان ذکر است: وزیر کشور بحرین روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با نفی شکنجهِ زندانیان اعلام کرد: شکنجه زندانیان با اصول قانون اساسی منافات دارد و مجازات سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است و کشور بحرین به تفاهم نامه های بین المللی مربوط به این موضوع پایبند است.

وی با اشاره به اینکه شکنجه با بدرفتاری دو مقوله جدا گانه هستند تصریح کرد: برخی از جرایم از طریق دبیرخانه شکایات بررسی می شود و در صورت اثبات جرم اقدامات قانونی در مورد آنها انجام می شود.

جمعیت الوفاق بحرین همچنین روز دوشنبه از بازداشت ۱۲ شهروند بحرینی در منطقه "عالی" بعد از هجوم به منازل مسکونی آنها و بازداشت ۷ نفر دیگر در منطقه "مصلی" غرب بحرین خبر داد.
https://taghribnews.com/vdchw-nzk23nmmd.tft2.html
مرجع : مرآة البحرین، آسیا نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی