تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 201403
مولوی نذیر احمد سلامی؛

دشمن به دنبال تجزیه امت واحده اسلام است / همدلی و هم زبانی دولت و ملت زمینه ساز امنیت پایدار خواهد شد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: جامعه دینی باید با تفرقه مبارزه کند و رفتارها را به سمت تحکیم وحدت سوق دهدتا همدلی و همزبانی و در کنار هم بودن معنا پیدا کند.
دشمن به دنبال تجزیه امت واحده اسلام است / همدلی و هم زبانی دولت و ملت زمینه ساز امنیت پایدار خواهد شد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جامعه دینی باید با تفرقه مبارزه کند و رفتارها را به سمت تحکیم وحدت سوق دهدتا همدلی و همزبانی و در کنار هم بودن معنا پیدا کند.
مولوی نذیراحمد سلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهارداشت: همه عقلای عالم اتفاق نظر دارند که اگر مردم همزیستی مسالمت‌ آمیز داشته باشند و منطق آشتی و وحدت و همزیستی درجهان حاکم شود، ما جهان سعادتمندی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: وحدت، همدلی و تقریب هم از دیدگاه شرعی یک خط کلی و یک راهبرد مستمر است و هم به عنوان یک وظیفه شرعی و یک راهبرد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به هر حال راه دستیابی بشر به کمال، راه وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز است مصالح و منافع بشر و جوامع بشری در سایه وحدت تامین می‌شود و جنگ و جدال همیشه نابودکننده و بزرگترین مانع دستیابی بشر به مقاصدشان بوده است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورهایی که در بحران زندگی می‌کنند می دانند که عامل عمده این است که بر موازین دینی مدیریت نمی‌شوند.
وی یادآور شد: ما در کشوری زندگی می کنیم که شرق و غربش در جنگ زدگی و بحران است و امنیت در این کشورها وجود ندارد و مردم ایران در امنیت و آسایش زندگی می کنند. از نعمت امنیت باید تشکر، قدردانی و پاسداری کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اکنون
نیز اگر در سراسر دنیا علیه مسلمانان سر و صدایی بلند شود نظام اسلامی به دفاع از آن می پردازد که این نشان دهنده بدون مرز بودن تکفر ناب انقلاب اسلامی است که ضمن در بر گرفتن اهداف بشردوستانه برای تحقق انسانیت تلاش می کند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید بر وحدت امت اسلام دارند که اگر امروز ما می خواهیم الگوی وحدت باشیم باید به این وحدت عملا عینیت ببخشیم.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: هر نهضت و حرکت به وجود آمده در دنیا مولفه هائی را دارند، در ثمره انقلاب اسلامی رهبری با کفایت، ایمان مردم به خدا و  اتحاد مردم باعث تشکیل انقلاب اسلامی شد پس باید ضمن تقویت این جایگاه آن را نیز تعمیم داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط فرهنگی بسیار خوب حاکم بر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همواره بین معطوف و معطوف علیه یک ارتباط و یک مخالفت وجود دارد، یعنی در برخی مصادیق با یکدیگر مرتبط هستند اما آنچه مهم است پسوند این دو بوده که با نام اسلام گره خورده است از این رو باید مراقب تطابق فرهنگ و ارشاد با اسلام باشیم.

وی با اشاره به لزوم تعامل مدیران با مردم، عنوان کرد: یکی از اجزای فرهنگ اسلامی تعامل مسئولان با مردم است آیا یک مدیر باید پس از گرفتن پست، خود را محدود کند!؟ فرهنگ پاسخگویی به مردم با در کنار هم قراردادن فرهنگ و ارشاد محقق خواهد شد.

مولوی سلامی اظهارداشت: کشور ما در جایگاه اسلام ۹۰ درصدی قرار دارد اما در کشورهای دیگر ببینید که با اسلام چه کرده‌اند رقص زنان با لباس‌ها و پوشش‌های زننده به راحتی در این کشورها رواج یافته و این توطئه غرب است.
وی اضافه کرد: استکبار در سال‌های اخیر به دنبال تغییر ذهنیت‌ها بوده و تا حدودی در برخی نقاط به هدف خود دست یافته است یکی از محققان غربی گفته بود که ما می‌خواهیم یک جسم شرقی را با روح غربی به دست آوریم و این یعنی اینکه از ارزش‌های اسلامی
کاسته شود.

مدرس حوزه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ فرهنگ و شرایط فرهنگی وضعیتی بکر داشته و دارای زمینه‌ها و پتانسیل های فراوانی است که با استفاده از آن می توان زمینه های رشد و شکوفائی را در استان ایجاد کرد.

وی یادآور شد: امروزه دشمنان به نام فرهنگ، فرهنگ دینی مسلمانان را تضعیف می کنند که به خوبی می توان این توطئه را در دیگر بلاد اسلامی دید، دشمنان بعد از شکست در جنگ های صلیبی از بعد فیزیکی دیگر توانائی مقابله با مسلمانان را نداشتند به این ترتیب از بعد ذهنی و نرم توطئه های خود را پیش بردند که بعضا شاهدیم که فرهنگ مسلمانان تحت الشعاع قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه استعمار در بسیاری از کشورهای اسلامی به اهداف خود دست یافته و فرهنگ دینی مسلمانان را تضعیف کرده اند، دشمن روی اقشار فرهنگی و دانشگاهی متمرکز شده، در شرایط کنونی مسئولان فرهنگی مراقب باشند که از حد و مرز اسلام به بهترین شکل ممکن پاسداری کنند، چرا که غربی ها به صورت خزنده وارد جوامع شده و فرهنگ ها را تخریب می کنند.پ

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تأثیر فرهنگ غربی بر جوانان، افزود: آنچه که تاکنون از جانب غرب به فرهنگ دینی ما رسوخ پیدا کرده بیشترین اثر را بر ذهن فرهنگیان و دانشگاهیان گذاشته است، آنان که مؤدب به آداب غربی می‌شوند میل به ظاهرگرایی می‌یابند و غیر از خود را عقب‌مانده فرض می‌کنند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگان رهبری بیان کرد: ما هم دشمنان خارجی و هم دشمنان داخلی داریم و این فتنه ها تا حدی، معلول ساده لوحی خود مسلمانان است، بدانیم هدف دشمنان نابودی امت اسلامی و به ضعف کشاندن آن است، بنابر این مسلمانان باید با وحدت، همبستگی، اتحاد و آگاهی از توطئه دشمنان، با این فتنه ها مقابله کند.

وی تاکید کرد: آنچه که در این مرحله خیلی حائز اهمیت بوده دشمن
شناسی است، کلیه مسائل و مشکلاتی که امروز امت اسلام با آن دست و پنجه نرم می کند به نا آگاهی و نبود شناخت مسلمانان از دشمنان امت اسلام بر می گردد، بنابراین امت اسلام امروز باید دشمن شناس باشد و در مورد توطئه های دشمن آگاهی داشته باشد تا بتوانند از دام آنها نجات پیدا کنند.
مولوی نذیر احمد سلامی تاکید کرد: تا زمانی که دشمن را نشناخته باشیم نمی توان از مکر و فریب آنها در امان بود پس هوشیاری، امری مهم در بین مسلمانان است چرا که دشمنان از هر راهی برای ضربه زدن به آنان استفاده می کند.

وی با بیان این که استان سیستان و بلوچستان با دو کشور نا امن هم مرز است، افزود: افزایش تحرکات دشمن به ما اعلام می کند که برای مبارزه با دشمن آمادگی داشته و مرزهای عقیدتی و جغرافیایی خود را مراقبت کنیم.

مولوی سلامی تصریح کرد: ماهیت اختلافات میان ممالک و مذاهب از دیرباز یکی است و تنها سبک و سیاق آن فرق دارد آن چنان که در حال حاضر در قالب داعش و گروه های افراطی مرزهای جنوب شرقی ایران تجلی یافته است.
وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت میان مذاهب شیعه و سنی افزود: آموزش های استکبار به کشورها نفوذ یافته و با شست و شوی مغزی سعی در تسلط استکبار بر کشورهای اسلامی دارد.

مولوی نذیر احمد اظهار داشت: دشمن سعی دارد قدرت کشورهای اسلامی را با تجزیه شکست دهد آن چنان که تلاش می کند مرزهای سیستان و بلوچستان را طبق نقشه ای که سالیان پیش طراحی کرده و حدود ۹۰ سال پیش در آلمان رویت شده، تغییر دهد.

نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با استناد به آیه ۸۱ سوره اسراء تاکید کرد: همواره میان حق و باطل از ابتدا کشمکش بوده و هست اما تجربه های تاریخی در ادوار مختلف نشان می دهد با وجود تلاش های فراوان دشمن، حق همیشه پیروز شده است آن چنان که در آیه «جاء الحق و زهق الباطل» بر نابود شدن باطل تاکیده کرده است.
https://taghribnews.com/vdchvznix23nvkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی