تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 103501
جمعی از نمایندگان سیستان و بلو چستان در گفتگو با تقریب تأکید کردند:

کشتار مسلمانان میانمار جنایت علیه بشریت است

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار تقریب جنایات و قتل عام مسلمانان میانمار توسط بوداییان افراطی را محکوم کردند.
کشتار مسلمانان میانمار جنایت علیه بشریت است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، "حسینعلی شهریاری" نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه امروز در کشور میانمار شاهد هستیم که بودایی های افراطی در حالی مسلمانان را قتل و عام می کنند که دولت این کشور نیز مغرضانه زمینه این اقدامات غیر انسانی را فراهم می کند. 

وی افزود: هزاران مسلمان بی پناه میانماری امروز آواره شده اند و صدها نفر نیز به قتل رسیده اند ولی مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی سکوت کرده اند. 

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یکی از ایادی استکبار مشکلی پیدا کند دهها رسانه غربی آن را بازتاب می دهند ولی کشتار هزاران مسلمان میانماری برای آنها اهمیتی ندارد. 

دکتر شهریاری با اشاره به این نکته که مسلمانان جهان نباید در اینباره سکوت کنند، افزود: برخی کشورهای مزدور عربی با وجود ثروت های فراوان هنوز دولت های وابسته شان کاری انجام نداده اند که جای بسیار تاسف دارد. 

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید از ظرفیت کشورهای اسلامی و غیر متعهد استفاده بهتری در جهت دفاع از حقوق مردم مسلمان میانمار بکند. 

شهریاری افزود: محور یکی از مباحث مطرح شده در اجلاس آتی کشورهای غیر متعد در تهران باید موضوع مسلمانان میانمار باشد. 

نماینده مردم زاهدان با تقدیر از حرکت خودجوش دانشجویی حمایت از مردم میانمار در استان افزود: ذات عدالتخواهی جنبش دانشجویی نیز چنین اقدامی را اقتضا می کند و این اقدام دانشجویی سبب شد که مسوولان استان نیز بیشتر به فکر اقدام عملی بشوند. 

"سید باقر حسینی" نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس از وزارت امورخارجه درخواست شد که سریعا بحث ایجاد سفارت ایران در میانمار در دستور کار قرار بگیرد. 

این عضو هئیت رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه وزارت خارجه نیز پیشنهاد ایجاد سفارت در میانمار را پذیرفت، افزود: با ایجاد سفارت در میانمار بهتر می توانیم از حقوق مردم مسلمان و مظلوم میانمار حمایت کنیم. 

وی افزود: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه به دنبال راه حل زیربنایی برای حل مشکلات تابعیت و دفاع از حقوق مردم مسلمان میانمار هستیم. 

حسینی با اشاره به اینکه در قضایای میانمار با یک ضعف اطلاع رسانی شدید روبه رو هستیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی در هر کجای عالم فریاد مظلومی بلند شود دادخواهی آن را تکلیف خود میداند و از ظالم ابراز برائت می کند. 

نماینده مردم سیستان افزود: جدای از وظیفه مسلمانی، جنایات میانمار به گونه ای است که به حکم انسانیت هر فردی دفاع از مردم مسلمان میانمار را وظیفه خود می داند. 

وی در ادامه از تشکیل جبهه خودجوش دانشجویی و مردمی در سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و افزود: بنده نیز از این اقدام اعلام حمایت می کنم و وظیفه شناسی دانشجویان این استان در چنین مقطعی جای تشکر فراوان دارد.

خانم "سکینه عالی" نماینده مردم سیستان نیز بیان داشت: حركت خود جوش دانشجویی و به تبع آن حمایت مردم سیستان و بلوچستان در حمایت از مردم مظلوم و مسلمان میانمار جای بسی تقدیر و تشكر دارد. 

وی افزود: بر خود لازم می دانم به عنوان یك عضو كوچك از این حركت انسانی و دینی حمایت كنم و از تمام ظرفیت نمایندگی مجلس در اینباره استفاده خواهم كرد. 

عالی ادامه داد: مردم مسلمان میانمار پاره تن جهان اسلام هستند و حمایت از آنان یك تكلیف واجب شرعی است. 

نماینده مردم سیستان افزود: دست پلید آمریكایی و صهیونیستی در جنایات میانمار به خوبی روشن است و باید مدعیان غربی حامی حقوق بشر در اینباره پاسخگو باشند. 

عالی افزود: برندگان جایزه صلح نوبل با سكوت خود درباره جنایت میانمار یكبار دیگر صهیونیستی بودن این جایزه به اصطلاح بین اللملی را به نمایش گذاشتند. 

نماینده مردم زابل، زهك و هیرمند افزود: مردم سیستان همواره حامی مظلومان بوده اند و در این حادثه غم انگیز در جهان اسلام نیز دوباره نشان خواهند داد كه مردمی هوشیار و انقلابی هستند. 

وی افزود: بر تمامی مسئولین لازم است كه از این حركت خودجوش مردمی و دانشجویی كه مورد تایید نماینده ولی فقیه استان نیز می باشد حمایت لازم را انجام دهند. 

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار نیز با اشاره به جنایات غیر بشری در میانمار اظهار داشت: تمام ظرفیت های جهان اسلام در حمایت از حقوق مردم میانمار باید فعال شود. 

وی افزود: به نمایندگی از مردم استان به فریاد مظلوم خواهی مردم مظلوم و مسلمان میانمار لبیك می گویم و از مردم استان درخواست می كنم كه با همه توان و ظرفیتشان برای حمایت از مسلمانان میانمار اقدام كنند. 

جدگال اظهار داشت: وزرات خارجه باید در حوزه دیپلماتیك اقدام جدی بكند و كوتاهی در اینباره پذیرفتنی نیست. 

جدگال با تقدیر از دانشجویان شكل دهنده جبهه دانشجویی و مردمی حمایت از مردم میانمار، تصریح كرد: بنده از جبهه مردمی و دانشجویی حمایت از مردم میانمار در استان اعلام حمایت می كنم و مسوولان باید در خدمت این جبهه باشند. 

علیرضاکیخا دبیر شورای تبیین مواضع استان و عضو جبهه دانشجویی حمایت از مردم مظلوم میانمار نیز در بیان چگونگی تشکیل جبهه مردمی حمایت از مسلمانان میانمار در سیستان و بلوچستان به خبرنگار تقریب گفت: این جبهه متشکل از جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاههای استان و با هدف حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده میانمار که میان بی توجهی دستگاههای بین المللی ، رسانه های مدعی بی طرفی و مدعیان دروغین حقوق بشر قتل عام می شوند تشکیل شده است. 

وی با اشاره به حدیث پیامبر مکرم اسلام که می فرماید: «مَنْ سَمِعَ رجلاً ینادی یاللمسلمین فَلْمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم؛ کسی که بشنود مرد مظلومی از مسلمانان کمک می‌خواهد، ولی او را یاری نکند، مسلمان نیست» اظهار داشت: مگر می شود مسلمان بود و فریاد مظلومیت مسلمانان بی دفاع میانماری را شنید و سکوت کرد؟ 

وی ادامه داد: شاید بتوان به جرات گفت نسل کشی میانمار چه به لحاظ تعداد کشته ها و به لحاظ کیفیت و نوع قتل عامی که صورت می گیرد یک اتفاق کم نظیر و شاید بی نظیریست که تاریخ کمتر به خود دیده است. 

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان همواره نشان داده است که در دفاع از آرمانهای انقلاب و اسلام عزیز حضوری فعال داشته است لذا در خصوص مسائلی چون میانمار و موارد مشابه نیز باید شیعه و سنی در کنار هم پیشگام سایر نقاط کشور باشند. 

كیخا اظهار داشت: به همین دلیل ما و دانشجویان شیعه و سنی روی غیرتمندی مردم استان حساب وی‍ژه ای باز كرده ایم تا بتوانیم تكلیف خود را به خوبی انجام بدهیم. 

وی افزود: تنها جرم مردم میانمار مسلمان بودنشان است و در این بین به رغم اطلاع بسیاری از دستگاههای بین المللی سکوتی معنادار رخ داده است. 

کیخا با اشاره به حضور دانشجویان شیعه و سنی در جبهه فوق تصریح کرد: الحمد الله در حال حاضر هوشیاری در میان دانشجویان شیعه و سنی به حد مطلوبی رسیده است بگونه ای که شاهدیم در همین جبهه حمایتی از مردم میانمار هم دانشجوی شیعه و هم سنی هم صدا با هم حضور دارند. 

کیخا با انتقاد از عملکرد رسانه های داخلی افزود: توقع ما دانشجویان از رسانه های داخلی این است که باید همت و عزم بهتر و مناسبتری از سوی رسانه های داخلی صورت گیرد زیرا به هر شکل جنبش دانشجویی فارغ از همه دستگاهها به تکلیف عدالت خواهانه خود عمل می گیرد و سعی دارد در این گونه مناسبات جلوتر از سایر اقشار عمل کند. 

به گزارش تقریب همچنین در دیدار اعضای جبهه مردمی حمایت از مسلمانان میانمار با نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نیز ضمن تقدیر از دانشجویان به خاطر ایجاد این جبهه ،تاكید كرد: همه مردم استان باید با پیوستن به این جنبش دانشجویی در حمایت از مظلومین امت اسلامی تلاش كنند. 

نماینده رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: جبهه مردمی نیز باید به تبعیت از جبهه دانشجویی پای كار بیاید و جنبه مردمی این ماجرا باید هر چه بیشتر تقویت شود. 

وی با اشاره به اینكه دانشجویان همواره در مسائل جهان اسلام پیشگام بوده اند، اظهار داشت: جبهه دانشجویی از تمام ظرفیت رسانه و اطلاع رسانی برای رساندن عمق جنایات اتفاق افتاده درباره مردم مسلمان میانمار استفاده كند. 

وی افزود: جنایات میانمار در نوع خود بی نظیراست به طوری که تا كنون هزاران نفر به شهادت رسیده اند. 

آیت الله سلیمانی افزود: جنایات میانمار یك حركت سازماندهی شده است كه اوج كینه استكبار از امت اسلامی را نشان میدهد. 

نماینده ولی فقیه تصریح كرد: مساجد شیعه و سنی استان باید در این زمینه پای كار بیایند و با اقدام مشترك در این موضوع وحدت خود را به نمایش بگذارند. 

آیت الله سلیمانی خاطر نشان كرد: اتفاقی كه در میانمار می افتد ریشه در مسلمان بودن این مردم دارد و برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد. 

آیت الله سلیمانی در پایان خاطر نشان كرد: لازم است مردم استان پس از خطبه های نماز جمعه نسبت به همدردی و محكومیت حوادث میانمار دست به راهپیمایی بزنند.
https://taghribnews.com/vdchvxnzz23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی