تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 229700

تاکید روسیه بر لزوم توافق نهایی در اسرع وقت

میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه بر لزوم تقویت آتش بس در سوریه و پایدار بودن مذاكرات بین طرف های سوری با هدف رسیدن به توافق نهایی در اسرع وقت تأكید كرد.
تاکید روسیه بر لزوم توافق نهایی در اسرع وقت
بوگدانف روز پنجشنبه با هیأت مخالفان داخلی سوریه به سرپرستی «الیان مسعد» رئیس گروه مخالفان داخلی «حمیمیم» دیدار و دو طرف در خصوص مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی بحران سوریه گفت وگو و تبادل نظر كردند. به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف در این دیدار گفت كه در شرایط كنونی هدف اصلی تقویت آتش بس و توقف تمام اقدام های جنگی در سوریه است. وی ادامه داد: مطابق طرح آتش بس، تأمین شرایط دسترسی شهروندان آسیب دیده از جنگ و حملات تروریستی به كمك های انسانی پیش بینی شده است.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه همچنین خاطرنشان كرد كه در توافق میان دمشق و معارضان سوری، حفظ یكپارچگی و حق حاكمیت پیش بینی شده است.
بوگدانف در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مذاكرات طرف های سوری در ژنو نیز گفت: باید میان طرف های سوری مذاكرات مستقیم و پایدار تحت نظارت سازمان ملل آغاز شود.
مقام روس همچنین خاطرنشان كرد: تلاش های سازنده تمامی گروه های سوری برای رسیدن به توافق نهایی در اسرع وقت مهم است. این توافق باید بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت صورت گیرد.
آتش بس در سوریه از اسفند ماه گذشته میان ارتش و گروه های معارض سوری برقرار شده اما گروه های تروریستی همچون داعش و جبهه النصره شامل آتش بس نمی شوند و مبارزه با این گروه ها جریان دارد.
https://taghribnews.com/vdchvwniv23niqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی