تاریخ انتشار۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 40590
آیت الله جوادی آملی:

انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می‌میراند، نه اینکه مرگ، انسان را بمیراند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، یکشنبه شب، در مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب علوم دینی در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء ضمن اشاره به میلاد پربرکت رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: همان طور که شب نزول قرآن بهتر از هزار ماه است، شبی که وجود مبارک پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) به دنیا می‌آیند با برکت‌های الهی همراه است چون اینها همتای قرآن هستند.
انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می‌میراند، نه اینکه مرگ، انسان را بمیراند.
خبرگزاری تقریب (تنا):

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: بهترین فرصت آن است که ما از ذات اقدس الله چیزی بخواهیم که بماند و با او ارتباط تنگاتنگ داشته باشیم، تا چون او می‌ماند، ما هم در سایه این ارتباط بمانیم. 

وی افزود: حیف است انسان تلف شود و از این دنیا برود. انسان در مصاف با مرگ، مرگ را می‌میراند، نه اینکه مرگ، انسان را بمیراند.

جوادی آملی گفت: اینکه خدای سبحان در سوره مبارکه جمعه می‌فرماید انسان با مرگ درگیر می‌شود؛ در این مصاف و هماورد کسی پیروز می‌شود که فرمود:(فَإِنَّهُ مُلاَقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى‏ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ) یعنی شما می‌روید و مرگ می‌ماند. 

این مفسر برجسته قرآن کریم تلاش های علمای دین و فقهای گذشته را ارج نهاده و اظهار داشت: زندگی در این دنیا دو جور است؛ در یک حالت افراد در مسیر دین تلاش‌های وافری انجام می‌دهند و کتاب‌های علمی می‌نویسند و ماندگار می‌شوند اما در حالت دیگر، زندگی بعضی‌ها هیچ اثری ندارد و بعد از مرگشان فراموش می‌شوند. 

آیت الله جوادی آملی با اشاره به این روایت وجود مبارک امیرالمومنین(ع) که فرمود (اَلعُلَماءُ باقُونَ مَا بَقِیَ الدَّهر) تصریح کرد: وجود مبارک امام باقر(ع) نیز فرمودند که هر وقت ما مطلبی را بیان کردیم از ما بپرسید این مطلب کجای قرآن وجود دارد. یعنی آن بزرگواران توان آن را دارند که با فهم بالا نسبت به آیات قرآن کریم، مطالبی را برای انسان‌ها مطرح کنند. 

این استاد برجسته اخلاق در پایان مراسم برای موفقیت طلاب علوم دینی دعا کرد که در مسیر قرآن و عترت منشأ خدمات ارزنده‌ای برای دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.
https://taghribnews.com/vdchvmnk.23nvwdftt2.html
مرجع : خبرگزاری ها
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی