تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 235703

واکنش علمای شیعه و سنی لبنان به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله و شیخ صهیب الحبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان اقدام رژیم آل خلیفه در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند.
واکنش علمای شیعه و سنی لبنان به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ نعیم قاسم در بیانیه ای اعلام کرد، در کشوری که تظاهرات مسالمت آمیز در آن به مدت پنج سال با هدف مشارکت و همکاری برای بازسازی بحرین ادامه دارد، اما دولت پاسخ نمی دهد، این نشان می دهد که حکام  آن کشور مستبد و ظالم هستند.
 
وی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم آغاز پایان حکومت آل خلیفه خواهد بود.
 
شیخ صهیب الحبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نیز از سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به عنوان اقدامی ظالمانه یاد کرد که پس از بازداشت شیخ علی سلمان و جمعی از معارضان صورت گرفت.
 
وی گفت: تابعیت و وابستگی به وطن با سلب شناسنامه ساقط نمی شود چرا که وابستگی به وطن با خون و وجدان بیدار که تنها برای خدا تعظیم می کند، آمیخته است.
 
الحبلی درباره سیاست های ظالمانه آل خلیفه علیه ملت مظلوم بحرین تصریح کرد: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به مثابه ترور روحی و سیاسی رهبر شیعیان بحرین و ادامه پروژه اعدام شیخ نمر از سوی مقامات آل سعود به شمار می آید و مطمئنا درهای دفاع از نفس و علما و رهبران سیاسی را برای ملت بحرین می گشاید.
 
 
https://taghribnews.com/vdchvmnix23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی