>> موگرینی خواستار گفت وگوی مثبت اروپا با ترکیه شد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 244901

موگرینی خواستار گفت وگوی مثبت اروپا با ترکیه شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا و ترکیه باید یک گفت وگوی نزدیک، باز و مداوم را برای برخورد با چالش های مشترک حفظ کنند.
موگرینی خواستار گفت وگوی مثبت اروپا با ترکیه شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی در سخنانی در پارلمان اروپا گفت: ترکیه و اتحادیه اروپا هر دو با وجود تمام مشکلات درک می کنند که منافع مشترک زیادی دارند. لذا باید یک گفت وگوی نزدیک، باز و مداوم را برای برخورد با چالش های مشترک حفظ کنند.
 
موگرینی بار دیگر کودتای نافرجام ماه ژوئیه (25 تیر) را در ترکیه محکوم کرد و در عین حال از آنکارا خواست قویا به حکومت قانون، حفاظت از آزادی رسانه ها و حق همگانی برای محاکمه عادلانه پایبند باشد.
 
وی افزود: بارها بطور آشکار گفته ام که اتحادیه اروپا گروه پ ک ک (کارگران کردستان ترکیه) را یک سازمان تروریستی می داند. ما اعتقاد داریم که تمام خشونت ها و حملات تروریستی باید پایان یابد و سلاح ها باید به زمین گذاشته شوند. در همین حال یک فرایند سیاسی معتبر باید آغاز شود.
 
وی با بیان اینکه ترکیه برای پایان دادن به جنگ سوریه نقشی ضروری دارد، افزود: نمی توان همگرایی کنونی بین برخی از مواضع ترکیه و اتحادیه اروپا درخصوص سوریه را نادیده گرفت.
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: با توجه به تمام این علت ها، روابط ما با ترکیه نمی تواند به یک موضوع محدود بماند. از این منظر مذاکرات پیوستن (ترکیه به اتحادیه اروپا) چارچوب خوبی برای یک گفت وگوی فراگیر درخصوص طیف کامل همکاری ما است.
 
موگرینی در پایان از پارلمان اروپا خواست که برای حفظ یک گفت وگوی نزدیک و سازنده با ترکیه و بخصوص با جامعه مدنی در این کشور تلاش کند چرا که در بلند مدت این تنها راهبردی است که برای ترکیه و برای اتحادیه اروپا نتیجه می دهد.
https://taghribnews.com/vdchvkniz23nkwd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی