تاریخ انتشار۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 244505

پیام راهپیمایی نمازگزاران ایرانی به مناسبت نخستین سالروز حادثه منا

مردم ایران در این راهپیمایی ها، به جهان اعلام کردند که جنایات سرکردگان رژیم آل سعود به اوج رسیده و سکوت و اِهمال ورزی سازمان های بین المللی، دامنه این جنایت ها را به طور فوق العاده گسترش داده است
پیام راهپیمایی نمازگزاران ایرانی به مناسبت نخستین سالروز حادثه منا


 
بسمه تعالی
 
پیام راهپیمایی نمازگزاران ایرانی به مناسبت نخستین سالروز حادثه منا
 
 
    در نخستین سالگرد فاجعه کشتار زائران بیت ا.. الحرام در صحرای منا و با هدف محکوم کردن جنایات آل سعود، راهپیمایی های گسترده ای در850 شهر کشورمان، برگزار شد و  فریاد خشم امت اسلامی علیه جنایات شجره ملعونهِ آل سعود، باردیگر در سراسر ایران اسلامی طنین انداز گردید. 


    در این راهپیمایی ها،  نمازگزاران ایرانی ضمن ابراز انزجار از جنایات آل سعود و  اظهار تنفر نسبت به  اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه، خواستار اقدام عملی مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال این جنایات شدند و با شعار :« گرامی باد، یاد شهدای منا»  با خانواده های بازماندگان این فاجعه، ابراز همدردی کردند.


    شعارهای مرگ بر آل سعودِ نمازگزاران ایرانی که همراه با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا، فریاد می شد، از یک سو ، بیانگر نفرت شدید مردم ایران نسبت به این رژیم مرتجع، و از سوی دیگر نشاندهنده خشم نمازگزاران ایرانی از پیوند های نامیمون ریاض، تل آویو  و حمایت های بیدریغ واشنگتن و لندن از  خشونت طلبی های رژیم سعودی بود.


   در واقع نمازگزاران ایرانی با برگزاری این راهپیمایی های گسترده وسراسری، پیام های مهمی را به جهان مخابره کرده و بدینوسیله مواضع خود را نسبت به مجموعه حوادث خونبار و تأسف انگیزی که در پنج سال گذشته، به وسیله مثلث غربی-  عربی – عبری در جهان اسلام و به ویژه در منطقه غرب آسیا به و قوع پیوسته ( و یا می پیوندد،  اعلام کردند.


     به عبارت دیگر مردم ایران در این راهپیمایی ها، به جهان اعلام کردند که جنایات سرکردگان رژیم آل سعود به اوج رسیده و سکوت و اِهمال ورزی سازمان های بین المللی، دامنه این جنایت ها را به طور فوق العاده گسترش داده است. امری که سکوت در برابر آن دیگر جایز نیست و نمی توان و نباید در برابر آن دست روی دست گذاشت.

         صرفنظر از جنایات هولناکی که در صحرای منا اتفاق افتاد، نگاهی به کارنامه چند سال اخیر حکام سعودی در برخورد با جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که چرا و به چه دلیل مردم کشورمان نسبت این حکام عصبانی و متنفر  هستند . موارد زیر به کارنامه دو  سال گذشته حکام سعودی در برخورد با جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد:


1-         اتهام زنی های مکرر علیه و معرفی ایران به عنوان عامل اصلی نا امنی های منطقه
2-         خط و نشان کشیدن جنگی برای ایران
3-         ترغیب ، تطمیع و وادارکردن کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به قطع رابطه با ایران
4-         ترغیب ، تطمیع و وادارکردن کشورهای عضواتحادیه عرب به قطع رابطه با ایران
5-         تلاش های بی ثمر برای تشکیل ائتلافی نظامی  مرکب از 37 کشور اسلامی علیه ایران
6-         اتخاذ مواضع خصمانه سفرای عربستان در کشورهای اسلامی علیه ایران
7-         قرار دادن نام حزب الله لبنان به عنوان یکی متحدین  منطقه ای ایران در فهرست گروهای تروریستی
8-         کوشش های محرمانه و سّری برای تحریکات قومی و مذهبی در برخی از استان های مرزی
9-         تلاش های متعدد برای وقوع حرکت های خرابکارانه و ایجاد ناامنی درایران
10-      حمایت علنی از گروهک تروریستی و معاند منافقین


این درحالی است که خشونت طلبی ها و جنگ افروز های پنج سال گذشته سعودی ها در سوریه و عراق و تحمیل جنگی خانمان سوز به مردم یمن به نوع دیگری احساسات مردم ایران را نسبت به جنایات رژیم سعودی بیش از پیش جریحه دار کرده است.




 
https://taghribnews.com/vdchvknim23nkmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی