تاریخ انتشار۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : 192206
مولوی اسحاق مدنی

کشتار مردم یمن توسط عربستان را هیچ کس تایید نمی کند

امروز چیزی که باعث شده به این روز بد بیفتیم و بزرگترین لطمه را به اسلام بزنیم این است که اغراض سیاسی قومی مذهبی بر اسلام مقدم شده است .
کشتار مردم یمن توسط عربستان را هیچ کس تایید نمی کند
   مولوی اسحاق مدنی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری تقریب (تنا)، با اشاره به اختلافاتی که این روزها گریبان کشور های اسلامی را گرفته است، گفت:مسلمانان بعد از رحلت پیامبر اسلام اختلافاتی بینشان به وجود آمد. در زمان های بعد هم در مقاطع مختلف این اختلافات وجود داشت ولی یک فرق اساسی است بین اختلافات گذشته و اختلافات امروز. اگر آنها که در بعضی مسائل اختلافات فکری داشتند ان زمان مثل ما برخورد می کردند، اسلام در همان قرن اول از بین می رفت.  منتهی آنها اسلام را از هر چیز دیگری بیشتر دوست داشتند و نمی گذاشتند این اختلافات اسلام را از بین ببرد.
عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی که درمحل خبرگزاری تقریب به سوالات پاسخ می گفت، با اشاره به درگیریهایی که در منطقه وجود دارد گفت:امروز چیزی که باعث شده به این روز بد بیفتیم و بزرگترین لطمه را به اسلام بزنیم این است که اغراض سیاسی قومی مذهبی بر اسلام مقدم شده است .علل بدبختی ما این است که ضوابط اسلامی را در درجه دوم قرار می دهیم و خواسته خود را مقدم می دانیم و  نتیجه این اختلافات چیزی جز سلطه دشمنان بر دنیای اسلام نیست.  
وی در مورد یمن و راه های پایان دادن به رنج و آلام مردم این کشور گفت:کشتار مردم یمن توسط عربستان را هیچ کس تایید نمی کند ولی اگر می خواهیم صلح برقرار کنیم، ایا تنها با محکوم کردن عربستان می شود صلح برقرار شود؟ باید برای پایان جنگ راه حل اساسی در نظر گرفت. مگر اسرائیل را کم محکوم می کنند؟ به نظر من باید یمنی ها خودشان به راه حل برسند.


مولوی اسحاق مدنی سپس به نقش رژیم صهیونیستی در توطئه و برنامه ریزی برای دور نگهداشتن ذهن مسلمانان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت،  می خواهند با این کارها  جلوی حرکت  ایران را بگیرند. یعنی آنان این جنگ بین شیعه و اهل سنت را  فقط به همین خاطر به راه انداخته اند  و هدفشان این است که انقلاب اسلامی را بد نام کنند یا آنرا محدود به شیعه و ایران سازند.
عضو شورای عالی مجمع تقریب همچنین در مورد گروه های تکفیری و داعش گفت: انسان های تند رو در زمان حضرت علی (ع) هم وجود داشتند، نمونه بارزش خوارج. این ها هم همین افراد هستند. خوارج درآن زمان بر سر مسئله حکمیت آن حضرت را تکفیر کردند، کسی را که پیامبر فرمود او بهشتی است.بنابراین در هر زمان افراد فرصت طلبی پیدا می شوند که از یک سری آدم های ساده لوح، به نفع خود استفاده می کنند و کسانی که مرید و پیرو این اشخاص می شوند افراد نادانی هستند و شما هر چه به آنان بگویید که این اعمال و رفتارشان باعث ضربه زدن به اسلام شده است آنان قبول نمی کنند .
 باید یاد آوری کنم که اگر تمامی علمای شیعه و اهل سنت با هم متحد و یک دل شوند می توانند این افراد فرصت طلب وسودجو را که تعدادشان کم است، سرجای خود نشانده و از بین ببرند. ولی تا زمانی که این اتحاد بین علما و عقلای شیعه و سنی  ایجاد نشود دشمنان همچنان ازآب گل آلود ماهی می گیرند و از هر فرصتی برای دامن زدن به  اختلافات و ایجاد فتنه  بهره می برند.

 
https://taghribnews.com/vdchvinz-23nwid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی