تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 268202

برگزاری کنفرانس "حفظ اصول ملی" با حضور رهبران عربی و فلسطینی

یازدهمین کنفرانس حفظ اصول ملی بر ضرورت حفظ اصول ملی و عدم چشم پوشی از هر کدام از آنها به پایان رسید و شرکت کنندگان از کشورهای عربی و غیر عربی و نیز فلسطین بر ضرورت حمایت از اسرای اعتصاب غذا کننده تأکید کردند.
برگزاری کنفرانس "حفظ اصول ملی" با حضور رهبران عربی و فلسطینی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این کنفرانس که در شهر غزه و به ریاست "محمود الزهار" عضو دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار شد، بر پایبندی به مقاومت فلسطین، حفظ این مسیر و عدم چشم پوشی از حتی یک وجب خاک فلسطین و مقدسات آن تحت هر شرایطی و نیز حرکت به سمت آزاد سازی قدس تأکید شد.
 
این کنفرانس شاهد حضور گسترده طرف های رسمی مردمی و عربی و فلسطینی بود و شرکت کنندگان در آن بر حق بازگشت تأکید کرده و آن را حقی دانستند که از گذشتگان به ارث رسیده است و نمی توان در این زمینه کوتاهی کرد.
 
 "ناحج بکیرات" رئیس دایره اسناد خطی در مسجد مبارک الاقصی طی سخنانی در این کنفرانس، به اسرای اعتصاب غذا کننده و محافظان سنگر مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و فتح قدس درود فرستاد و تأکید کرد که این اسرا به همراه اهالی قدس با برنامه یهودی سازی قدس که هدف آن نابودی مسأله فلسطین است، مقابله می کنند و به مقدسات اسلامی وفادار خواهند ماند.
 
"محمد هندی" نایب رئیس کنفرانس حمایت از اصول ملی و از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که نبرد اسرای دربند زندان های صهیونیستی و اسرای اعتصاب غذا کننده، یک نبرد بزرگ در فلسطین است و ما باید با وجود تمامی اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی، از این اقدام حمایت کنیم.
 
هندی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی با بازیها و ترفندهای خودش، سعی در شکستن اراده این قهرمانان و توقف حمایت های مردمی از آنها را دارد، اما در این راه شکست خورده است و صبر و بردباری می تواند به ما در تحقق دستاوردی بزرگ کمک کند و دشمن صهیونیستی به زودی مجبور به حضور بر سر میز مذاکره خواهد شد.
 
این رهبر جنبش جهاد اسلامی با هشدار نسبت به پروژه هایی که علیه مسأله فلسطین و با هدف یهودی سازی مقدسات اسلامی طراحی و  مشروعیت بخشی می شوند، از این طرح ها به عنوان "فاجعه سوم" در  فلسطین یاد کرد که ذهن شهروندان فلسطینی را نشانه گرفته است و به مراتب خطرناک تر از دو فاجعه قبلی خواهد بود.
 
وی همچنین به سفر قریب الوقوع "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین و منطقه اشاره کرد و گفت: هدف از این سفر تشکیل ائتلاف جدید در منطقه به منظور حفظ منافع کاخ سفید و همپیمانان آن است و شعار این ائتلاف، جنگ علیه تروریسم است و رژیم صهیونیستی نقش محوری در آن خواهد داشت.
 
این رهبر جنبش جهاد اسلامی در پایان بر لزوم حمایت از مسأله اسرا، تشدید انتفاضه قدس و اولویت بخشی به آن و مخالفت با امضای هر گونه توافقنامه ای که منجر به چشم پوشی از حقوق و اصول ملی شود، تأکید کرد.
 
در بخش دیگری از این کنفرانس نیز، "منصف مرزوقی" رئیس جمهور اسبق تونس در سخنرانی ضبط شده خود به تشریح نحوه بر هم خوردن امنیت امت عربی و اسلامی و تداوم فجایع آن مانند فاجعه سال 1948 در فلسطین پرداخت و خواستار وحدت امت عربی و تجمیع مجدد قدرت آن برای جنگ با دشمنان امت شد.

مرزوقی ابراز امیدواری کرد که امت عربی و اسلامی به پا خیزد و جنگ زده باقی نماند؛ وی تأکید کرد که روزی فرا خواهد رسید که موازنه قدرت برعکس خواهد شد.
 
"انیس قاسم" رئیس کنفرانس فلسطینیان مقیم خارج نیز تمامی توافقنامه های امضا شده؛ از جمله وعده بالفور، قطعنامه تقسیم و توافقنامه اسلو را که منشور ملی فلسطین بر اساس آن تدوین شده است، باطل دانست و ضمن مخالفت با هر گونه چشم پوشی از اصول ملی، تأکید کرد که هیچ کس حق چشم پوشی از حقوق و اصول ملی را ندارد و هیچ جایی برای ارائه نظر اجتهادی در این زمینه وجود ندارد.
 
علاوه بر این، "عبد الرزاق قسوم" رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزائر هم در ادامه مراسم اظهار داشت که حمایت از اسرا و فعال کردن انتفاضه و نیز عدم چشم پوشی از اصول ملی، ضرورتی ملی و عربی است.
 
وی مسأله فلسطین را عادلانه ترین مساله انسانی در جهان دانست که باید از آن حمایت و از ملت فلسطین در راه احقاق حقوق خود پشتیبانی شود؛  قسوم ضمن درخواست از جهانیان و کشورهای عربی برای حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از ملت آن، خطاب به جامعه بین المللی تأکید کرد که شما در مصادره حقوق این ملت همدستی کردید و چشم خود را بر روی این فجایع بستید؛ لذا الان باید این ملت را یاری کنید، بی توجهی به مسأله فلسطین بس است و وعده شوم شما سرآغاز فاجعه اشغال فلسطین بود.
 
https://taghribnews.com/vdchv6nii23n-id.tft2.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی