تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 166403

تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف جهان/تظاهرات ضد جنگ در تل آویو

تظاهرات در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در کشورهای مختلف جهان از جمله بنگلادش، فرانسه، سوئد و آمریکا ادامه دارد.
تظاهرات ضد صهیونیستی در شهرهای مختلف جهان/تظاهرات ضد جنگ در تل آویو
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، روز شنبه هزاران نفر بر ضد اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه در شهر داکا پایتخت بنگلادش تظاهرات کردند.

حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد،تصاویر شهدای غزه و سر دادن شعار اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی بر ضد مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند، بر روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود:"کشتار در غزه را متوقف کنید".

میرزا فخرالاسلام عالمگیر دبیر کل حزب ملی گرای بنگلادش که در این تظاهرات حضور یافته بود گفت: امروز ما می خواهیم که تمام جهان بداند که اسرائیل باید حمله به غزه و بمباران آن را برای همیشه متوقف شود.مناطق اشغالی باید آزاد شوند و حقوق مردم فلسطین باید تضمین شود.

فرانسه
گروهی از مردم پاریس پایتخت فرانسه روز شنبه با تجمع در این شهر حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین در برابر اسرائیل اعلام کردند.

تظاهر کنندگان فرانسوی همچنین خواستار تحریم هر گونه کالای ساخت اسرائیل شدند و گفتند ماشین تبلیغاتی غرب می کوشد مردم جهان محاصره هفت ساله غزه را فراموش کنند.

تظاهر کنندگان همچنین حمایت دولت فرانسه از تل آویو و جنایات آن در غزه را محکوم کردند.

فرانسه در یک ماه گذشته صحنه برپایی چندین تظاهرات ضد اسرائیلی بوده است که برخی از آنها به خشونت گرایید.

سوئد
مردم شهر مالمو سومین شهر بزرگ سوئد هفته همبستگی با نوار غزه برگزار کردند و اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را از این کشور خواستار شدند.

احزاب و گروههای چپگرای سوئد با هماهنگی با نهادهای فلسطینی در شهر مالمو سوئد هفته همبستگی با نوار غزه برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع کشتار و فجایع انسانی را که مردم نوار غزه در پی حملات اسرائیل متحمل شدند، شبیه سازی کردند.

تظاهرات، راهپیماییها و تشییع نمادین جنازه های کودکان فلسطینی نیز در چارچوب فعالیتهای این هفته همبستگی با نوار غزه برای تاکید بر اینکه بیشتر کشته های غزه کودکان و غیرنظامیان بودند برگزار شد.

فعالان حزب چپگرای سوئد بر ضرورت اخراج سفیر اسرائیل و تحویل مسئولان اسرائیلی به دادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایتکار جنگی تاکید کردند.

آمریکا
آمریکایی های هوادار فلسطین با برگزاری راهپیمایی در این کشور خواهان تحریم کالاهای اسرائیلی شدند.

هواداران فلسطین در مقابل نمایندگی اسرائیل در نیویورک تجمع کردند و از آمریکایی ها خواستند که شرکت های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

فعالان از پیشرفت قابل توجهی در میزان تحریم اقتصادی اسرائیل خبر دادند و اعلام کردند هزاران آمریکایی از بکارگیری تولیدات شرکت هایی که از اسرائیل حمایت می کنند یا در اسرائیل سرمایه گذاری می کنند خودداری کرده اند.

آمریکایی ها در اوکلند کالیفرنیا نیز برای جلوگیری از بارگیری یک کشتی که قصد حمل تسلیحات برای اسرائیل را داشت راهپیمایی کردند.

تظاهرات ضد جنگ در تل آویو
شبکه المیادین گزارش داد ۱۵ هزار اسرائیلی بر ضد دولت "بنیامین نتانیاهو" در شهر تل‎آویو تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی خواستار سرنگون شدن دولت "بنیامین نتانیاهو" و پاین جنگ در باریکه غزه شدند.
https://taghribnews.com/vdchv-nzx23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی