تاریخ انتشار۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 191775
مشاور دبیركل مجمع تقریب در گفتگو با تنا:

حضور مجمع تقریب در نمایشگاه كتاب امسال چشمگیر است/عربستان وجهه خود را درجهان اسلام از دست داده است

تنا – اختصاصی
مشاور دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون سابق فرهنگی مجمع، حضور مجمع تقریب در نمایشگاه امسال را چشمگیر توصیف كرد.
حضور مجمع تقریب در نمایشگاه كتاب امسال چشمگیر است/عربستان وجهه خود را درجهان اسلام از دست داده است
حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر اوحدی در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا)،‌در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، اظهار داشت: به نظر من حضور مجمع در نمایشگاه بین المللی امسال یك حضور چشمگیری است؛ مخصوصا غرفه ای كه در بازار بین المللی كتاب امسال دایر است و فضای نسبتا خوبی را برای معرفی هرچه بهتر مجمع تقریب مهیا می كند؛ كار بسیار ارزشمند و تلاش خوبی است كه آثار خوبی را تاكنون به همراه داشته؛ این غرفه محل خوبی برای نشست و برخاست علاقمندان به تقریب بوده است.  
 
وی با اشاره به استقبال قابل توجه بازدیدكنندگان از كتابهای تقریب، خاطرنشان كرد: اغلب كتابهایی كه مورد درخواست بازدیدكنندگان قرار داشت تمام شده و این نشان دهنده این بود كه كتابهای مربوط به حوزه تقریب و وحدت كه در انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ارائه شده مورد اقبال عمومی قرار گرفت.
 
معاون سابق فرهنگی مجمع با بیان این كه كتاب یك ابزار اطلاع رسانی است، ادامه داد:  از طرفی می توان گفت در كنار ابزار دیگر اطلاع رسانی عرصه و گستره كتاب محدودتر است ولی به هیچ وجه رسانه های دیگر و ابزار اطلاع رسانی نمی توانند جای كتاب را پر كنند و كتاب جایگاه همیشگی خود را حفظ می كند و نقش بی بدیل خود را دارد؛ كتاب مانند بوستانی می ماند كه فرد وارد آن می شود و از هر گلی از این بوستان بهره می گیرد.
 
دستیار ویژه دبیركل مجمع تقریب در امور فرهنگی در ادامه در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله تقریب در جهان اسلام، تصریح كرد: دنیای استكبار تمام سرمایه گذاری خود را روی مسئله تفرقه و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی انجام می دهند؛ لذا این وضعیت عطشی را به وجود آورده كه بسیاری از دلسوزان جهان اسلام مسئله تقریب را به عنوان یك روزنه امید می نگرند تا بتواند به عنوان عاملی برای مقابله با اختلاف و راهگشای وحدت اسلامی باشد.
 
وی همچنین با اشاره به تجاوزات اخیر عربستان به یمن، تاكید كرد: ماهیت عربستان در سالهای اخیر در پشتیبانی از گروههای تكفیری و تروریستی مشخص بود اما به صورت آشكارا این اقدامات را انجام نمی داد اما الان دیگر جایی برای مدعی خادم الحرمین الشریفین بودن نگذاشته و نمی تواند ادعای رهبری معنوی جهان اسلام را داشته باشد؛ حداقل پیامدی كه تجاوز عربستان به یمن خواهد داشت این است كه وجهه خود را در جهان اسلام به طور كامل از دست داد.
 
وی افزود: اگر این رژیم نتواند این تجاوز را جمع كند و به اهداف خود برسد و آن را توجیه كند سقوط آن قطعی است چون كسانی كه در گذشته از آن پشتیبانی می كردند دیگر دست از حمایتهای خود برخواهند داشت.
 
https://taghribnews.com/vdchqznzm23nwqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی