تاریخ انتشار۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 193773

هشدار عمار حکیم به کشورهای اروپایی درباره خطر داعش

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، به کشورهای اروپایی درخصوص خطر تروریسم هشدار داد.
هشدار عمار حکیم به کشورهای اروپایی درباره خطر داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سید عمار حکیم" طی سخنانی در نشست هفتگی خود گفت: ائتلاف بین المللی باید به مسئولیت خود در مبارزه جدی با تروریست های داعش عمل کند و به ملت عراق در دفاع از این کشور و منطقه یاری رساند.

وی به کشورهای اروپایی هشدار داد: تروریست هایی که در عراق و سوریه هستند، چون بمب های انسانی متحرکی هستند که جسم خود را در عراق بمب گذاری کرده و خطری برای اروپا به شمار می آیند.

عمار حکیم در ادامه گفت: اشغال شهر سرت در لیبی توسط داعش باعث شد که این گروه تروریستی به همسایگی اروپا راه پیدا کند و کسانی که با جدیت برای مبارزه با داعش اقدام نکنند و یا از تروریست ها برای فشار آوردن به رقبای سیاسی خود بهره ببرند، زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر سودی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف در مشارکت خود جدی و فعال نیستند و بیشتر به صورت نمایشی شرکت کرده اند و منطقی نیست قوی ترین کشورهای جهان در ائتلافی علیه یک گروه تروریستی که در صحرا فعالیت می کند، شرکت داشته باشند و نتوانند از پیشروی آن جلوگیری کنند، از این رو شک و شبهه جدی درباره انگیزه مشارکت این کشورها در ائتلاف به وجود می آید.

حکیم افزود: به طور دائم، انواع سلاح به دست داعش می رسد و تجهیزات آنها در غنایمی که از ارتش سوریه و عراق گرفته اند، خلاصه نمی شود.

وی با طرح سؤالی عنوان کرد: نفت داعش در بازارهای جهانی به فروش می رسد و بودجه این گروه میلیونها دلار است. پس ائتلاف در این میان چه می کند؟
 
https://taghribnews.com/vdchqxnzx23nwqd.tft2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی