تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱:۴۹
کد مطلب : 42327

اعزام سه هزار تن از برادران ترکمن به سفر معنوی حج عمره

تا کنون 700 ترکمن ایرانی به مدینه منوره مشرف شده اند
سه هزار ترکمن ایرانی اهل و ساکن منطقه ترکمن صحرا امسال توفیق عمره گزاری خواهند یافت.
اعزام سه هزار تن از برادران ترکمن به سفر معنوی حج عمره
خبرگزاری تقریب (تنا):

بنا بر اطلاع دریافتی از ستاد عمره در مدینه منوره ، از ابتدای دوره عمره جاری نزدیک به ۷۰۰ نفر ترکمن ایرانی وارد مدینه منوره شده و بقیه با پروازهای آتی برنامه ریزی شده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد. 

ایران بنا دارد که امسال در مجموع ۸۰۰ هزار زائر را برای انجام مناسک عمره به عربستان اعزام نماید. در صورتی که امکانات پروازی فراهم شود، سازمان حج و زیارت ایران آمادگی اعزام عده بیشتری از مشتاقان را به زیارت حرمین شریفین دارد. 

زائران ترکمن مانند دیگر زائران ایرانی ۱۲ روز را در عربستان سعودی و در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه خواهند گذراند و مناسک عمره مفرده را انجام می دهند. 

آخوند" امان گلدی سن سبلی " یک روحانی اهل سنت ترکمن گفت: در منطقه ترکمن صحرای ایران الحمدالله به جهت باورهای دینی بالای مردم و ارتقای سطح اقتصادی آنها عده بسیار زیادی آرزوی سفر و انجام مناسک عمره را دارند و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در حد امکانات و بضاعت کشور از جمله حمل و نقل هوایی به این درخواست ها پاسخ مثبت داده است . 

وی از مقام معظم رهبری و بعثه ایشان و نیز سازمان حج و زیارت برای اختصاص سهمیه ای مناسب به منطقه تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود با افزایش امکانات، سهمیه منطقه نیز بیشتر شود.
https://taghribnews.com/vdchqxnk.23niidftt2.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی