تاریخ انتشار۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 243470

بی‌اعتمادی مصری‌ها به توانایی عربستان در حج

نتایج یک نظرسنجی از مردم مصر درباره میزان اعتمادشان به عربستان در اداره حج، از بی اعتمادی آنان به توانایی سعودی‌ها در این امر حکایت دارد.
بی‌اعتمادی مصری‌ها به توانایی عربستان در حج
به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، صفحه توییتر شبكه الحج والعمره (مجموعه‌ای متشکل از اساتید و دانشجویان علوم دینی و فقه) با انتشار گزارشی نوشت: مرکز عربی پژوهش‌ها و بررسی‌های مصر، شش هزار نفر از مصریانی که امسال به سفر حج می‌روند، را در یک نظر‌سنجی مورد بررسی قرار داده است. افراد شرکت‌کننده در نظر سنجی از گروه‌های سنی۲۵  تا ۷۵ سال بوده‌اند.
 
بر اساس گزارشی که از نتایج این نظرسنجی منتشر شده است، ۴۲ درصد از افراد گفته‌اند نظرشان درباره اداره حج در سال جاری، مثبت نیست. ۳۳ درصد نیز گفته‌اند امیدی برای بازگشت از این سفر ندارند.
 
شبکه الحج و العمرة همچنین خبر داد که بسیاری از شرکت‌کنندگان، ترجیح می‌دهند که حج خود را به سالی ‌امن‌تر موکول کنند و حدود ۲۱ درصد از کسانی که برای حج سال ۱۴۳۷ هجری قمری ثبت نام کرده بودند، نظر خود را تغییر داده‌اند و منتظر ضمانت‌هایی جدی برای حفظ جانشان هستند. آنان توقع دارند که اداره حج در سال جاری بهبود یابد.
 
۴۳  درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نیز از این که دولت مصر حقوق کشته‌شدگان در فاجعه منا را پیگیری نکرد، ابراز ناخرسندی کردند.
 
 ۲۹ درصد از پرسش‌شوندگان درباره ارزیابی‌شان از سطح استفاده عربستان سعودی از فن‌آوری های جدید برای بهبود اداره مراسم حج، گزینه  عالی،۵۲  درصد گزینه بسیار ضعیف و ۱۹ درصد نیز گزینه متوسط را انتخاب کردند.
 
در این میان، ۲۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، حج در شرایط کنونی را واجب شرعیِ بی خطر، ۴۵ درصد واجب شرعیِ همراه با خطرهایی متوسط و ۳۲ درصد آن را واجب شرعیِ بسیار خطرناک دانستند.

43 درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی معتقدند که نبود امنیت در ایام حج به دلیل سوء مدیریت دولت عربستان است.
 
یادآور می‌شود، تعداد داوطلبان مصری حج عمره برای سال ۱۴۳۷ هجری در مقایسه با سال قبل به میزان ۲۸ درصد کاهش یافته است.
 
سوء مدیریت مراسم حج توسط سعودی‌ها در سال گذشته به وقوع فاجعه منا منتهی شد که در اثر آن هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام قربانی شدند.
در پی این حادثه کشورهای اسلامی خواستار تشکیل هیئتی مشترک شدند که امور حج را به جای عربستان اداره کند.
https://taghribnews.com/vdchqxniv23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی