تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 239772

برگزاری اولین جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم بدون حضور وی

دادگاه جنایی بحرین، امروز اولین جلسه محاکمه رهبر معنوی انقلاب بحرین را بدون حضور او برگزار کرد.
برگزاری اولین جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم بدون حضور وی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه "الوسط"، دادگاه جنایی بحرین، امروز اولین جلسه محاکمه شیخ «عیسی احمد قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین را تشکیل داد.
 
اما دادستان عمومی بحرین اعلام کرد که به دلیل عدم حضور شیخ عیسی قاسم در دادگاه بررسی پرونده وی به ۲۴ مردادماه موکول شد.
 
بنا به اعلام دادستان عمومی، احضاریه برای شیخ عیسی قاسم ارسال شده ولی فرزند وی از تحویل گرفتن آن خود‌داری کرده است.
 
همچنین منابع بحرینی اعلام کردند که هیچ یک از متهمان پرونده در دادگاه حاضر نشدند. بنا بر اعلام این منابع به دلیل حاضر نشدن هیچ یک از متهمان در اولین جلسه دادگاه، بررسی پرونده به جلسه دیگری در 14 آگوست (24 مردادماه ) موکول شده است.

شیخ عیسی، یکی از بزرگترین عالمان دینی بحرین، به همراه دو نفر دیگر در پرونده‌ای به اتهام واهی «پولشویی و جمع‌آوری پول بدون مجوز» محاکمه می شود.
 
بر اساس این گزارش، احمد الدوسری وکیل تسخیری این پرونده گفت: دادگاه درباره جمع‌آوری اموال بدون مجوز و پولشویی منسوب به برخی جمعیت‌های بحرینی و برخی اشخاص، تحقیقاتی انجام داده و سه پرونده را به دادگاه ارجاع داده است.
 
به گفته او پرونده اول، سه متهم از جمله یک روحانی دینی را به دادگاه معرفی کرده و گفته است که منبع جمع‌آوری این پولها روشن نیست.
 
دولت بحرین از دو ماه گذشته، فشار بر معارضان، سران جمعیت‌ها و جریان‌های سیاسی معارض و انقلابیون را تشدید کرده است.
 
وزارت کشور بحرین دوشنبه (31 خرداد)  اعلام کرد، تابعیت «شیخ عیسی احمد قاسم» را به اتهام تبلیغ فرقه‌گرایی و فتنه‌انگیزی در بحرین لغو کرده است.
دهها نفر از مردم معترض، از ماه رمضان تاکنون مقابل منزل شیخ عیسی تحصن کرده‌اند.
 
ممانعت مردم بحرین از انتقال شیخ عیسی قاسم به دادگاه
پس از آنکه دولت بحرین اعلام کرد امروز (چهارشنبه) شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور را محاکمه می‌کند، صدها نفر از مردم بحرین، یک شب مانده به محاکمه آیت‌الله «شیخ عیسی قاسم »با تجمع در محل سکونت شیخ عیسی قاسم در روستای الدراز، گرد خانه او حلقه زده‌اند تا مانع انتقال او به دادگاه یا هر جایی دیگر شوند.
 
https://taghribnews.com/vdchqwnii23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی