تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 260471

تاکید بر ادامه مقاومت در خطبه های نماز جمعه لبنان

خطیبان جمعه لبنان بر ادامه راه مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
تاکید بر ادامه مقاومت در خطبه های نماز جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک، وضع کنونی فلسطین را بسیار خطرناک توصیف کرد و اظهار داشت: وضع کنونی فلسطین یادآور آغاز توطئه اشغال این سرزمین است. تلاش های فراوانی برای نابودی آرزوی ملت فلسطین جهت رسیدن به آزادی و حاکمیت صورت می گیرد که این مساله را می توان در دیدار میان نتانیاهو و ترامپ مشاهده کرد.
 
وی ادامه داد: همه این توطئه ها با وجود مغایرت با تصمیم های گرفته شده در نشست های عربی گذشته، با سکوت جهان عرب مواجه شده است. ملت های عربی وظیفه دارند مبارزه را به سوی دشمن صهیونیستی متوجه کنند تا حقوق ملت فلسطین ضایع نشود.
 
امام جمعه بیروت با اشاره به ششمین سالروز انقلاب بحرین گفت: انقلاب ملت بحرین با وجود گذشت 6 سال از  آغاز، همچنان در پرتو رهبری حکیمانه، پویا و زنده است و تحت تاثیر فشارها قرار نمی گیرد. امیدواریم این ملت مورد انصاف قرار گرفته و خواسته های آنان اجابت شود.
 
وی تأکید کرد که بحرین با وجود تنوع دینی و مذهبی و سیاسی، از گذشته تاکنون به عنوان یکی از نمادهای وحدت و همبستگی شناخته شده است.
 
شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای این کشور، سخنان سید حسن نصرالله در سالروز گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت اسلامی را عامل تحکیم معادله بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
 
وی افزود: مقاومتی که از سوی شیخ شهید راغب حرب آغاز شد و شهید سید عباس موسوی نیز آن را ادامه داد هم اکنون به یکی از قدرت های اساسی در برابر دشمن صهیونیستی مبدل شده است.
 
این روحانی اهل تسنن با اشاره به اینکه حزب الله از نظر رژیم صهیونیستی، بزرگترین تهدید برای این رژیم به شمار می آید، اظهار داشت که این مساله به مثابه مدال شرفی بر سینه لبنان و مقاومتی است که توانست دشمن صهیونیستی را خوار و ذلیل کند.
 
شیخ حبلی تصریح کرد: مقاومت در جنگ 33 روزه سال 2006 به رهبری شهید عماد مغنیه نشان داد توانایی ضربه زدن به عمق سرزمین های اشغالی را دارد و هم اکنون شگفتی های بزرگی را در اختیار دارد. یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت که شیوه مقاومت را نهادینه ساختند، گرامی می داریم.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: مقاومت اسلامی هم اکنون به تهدید بزرگی برای دشمنان مبدل شده است. نیروهای مقاومت دیگر تنها به فکر عکس العمل نیستند بلکه از هر مکان و در هر زمانی به ارسال پیام به دشمن می پردازند.
 
وی افزود: در سال های گذشته ظلم و ستم فراوانی علیه ملت های مسلمان به ویژه ملت لبنان رخ داد و رژیم صهیونیستی از قدرت هایی بود که می توانست سرنوشت جنگ را به تنهایی رقم بزند.
 
این عالم لبنانی تصریح کرد: اما در زمان شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله بود که رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست تر شد. مقاومت اسلامی به چنان قدرتی رسیده که رژیم صهیونیستی مجبور شده است ذخایر آمونیاک خود در حیفا را به جای دیگری منتقل کند.
 
نابلسی اظهار داشت که مراقبت از نیروگاه های هسته ای نیز به یکی از بحران های جدید رژیم صهیونیستی مبدل خواهد شد چرا که صهیونیست ها نسبت به هدف قرار گرفتن این نیروگاه ها از سوی نیروهای مقاومت در جنگ احتمالی آینده به شدت هراس دارند.
 
امام جمعه صیدا ادامه داد: ما در برابر معادلات جدیدی قرار داریم که روح عماد مغنیه و سایر شهدایی که در این راه جانفشانی کردند، آن را ترسیم می کنند. عزتی که امروزه در آن قرار داریم مرهون فداکاری مخلصانه شهداست.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdchqvniz23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی